Vad är kärlek?

Jag vet inte någon någonsin kommer att förstå...
Att jag är singel har väll inget missat....men de stör mig så när folk säger att jag med mitt utseende kan få killar eller liknande.
Kan någon då förklara för mig varför jag inte har en kille? Varför alla killar sticker? Varför jag inte lyckats hållt kvar en kille i mer än 3 månader? Ibland känns det bara som att man är söt och snygg och bla bla bla, men man inte är girlfriend material. Att killarna inte kan se något annat, eller att de bara inte kan bli kära i mig. Jag kanske bara har de yttre, men saknar det där lilla extra....

De stör mig så när någon påpekar ens utseende, för jag vet att den personen ändå bara ser mig som en tjej med utseende och inte som något mer... Jag har haft två förhållanden, ena varade i ca 3 månader (till och från) och de andra i knappt 2 månader. De killar jag träffar ser mig bara som någon de kan ha sex med, men jag är ju inte en sån. Kan inte någon förstå att jag inte är den tjejen. Jag vill ha någon som vill ha mig, som vill vara med mig, någon som ser hela mig och avgudar mig.

Jag orkar inte med killar längre. Den dagen jag lyckats ha en kille i 4 månader ska jag fira. Den dagen en kille säger att den älskar mig (och verkligen mena det) ska jag fira. Den dagen någon kommenterar min personlighet ska jag njuta. Ibland önskar jag att de är jag som krossar alla killarnas hjärtan och inte tvärtom...

Jag har aldrig känt hur det känns att vara med någon som verkligen är kär i mig, för uppenbarligen så har mina två förhållanden saknat kärlek. Jag vet inte om det är ett misslyckade eller om man bara inte kan bli kär i mig. Det första förhållandet gick ut på makt och att äga, men ingen kärlek från hans sida. De sista förhållandet kanske innehåll något, men de var ingen kärlek från hans sida. Det är skillnad på att vara kär och att tycka om någon väldigt mycket.
Utseende är inte allt, för man kan inte bli kär i utsidan. Om någon verkligen var i kär i mig skulle de inte lämna mig, och om de lämnar mig så var det inte riktig kärlek.

Det stör mig sååååå när jag bara känner mig som ett utseende och inte som en person.
Jag är ingen svensk söt blondin, mitt namn är Kristin.

Säger bara en sak; Jag är inte en sån tjej!

Kommentarer
Postat av: teedast

tålamod är allt jag kan föreslå, du har säkert hört det förr men ärligt talat så tror jag att förr eller senare så kommer du hitta den rätta, så är det bara! oftast då.. typ undantag skulle väl vara om du nån gång upptäcker att är typ homosexuell. Har gått runt o tänkt exakt samma fast jag är kille då.. dock inte det där med att alla killar ( i mitt fall tjejer ) bara vill knulla med mig.. men resten. gick runt o bara typ störde mig på att jag aldrig hade ett riktigt förhållande, utan bara likadana som du har haft dvs " halvdanna " sådana.. men så en dag så träffa jag bara en tjej stan av sjukaste slumpen(LONG story) men iaf o hon var helt underbar hela hon, börja träffas o kände direkt att vi var rätt för varandra osv.. ge inte upp bara! ingen mening för du kommer finna kärleken tillslut.

2008-09-25 @ 23:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback