3 månader

Jag trodde nog aldrig att jag skulle trivas så bra som jag gör. Jag älskar Boston. Livet är underbart.
Har haft en underbar vecka med två utflykter till Boston med barnen och Elise. Idag var jag in till Boston på en shoppingtur med den nya svenska au pairen Ida. Vi hade jättetrevligt och jag försökte shoppa loss.
Köpte jeans och en skitskön lång topp från Guess, plus smycken, och nya Davidoff Cool Water Wave parfymen. Så nu ser jag inte bara mer ut som en kvinna jag luktar t.o.m. mer kvinna. För er som inte vet så går jag igenom en förvandling från flicka till kvinna haha.

Har nu varit här i 3 månader i detta galna land. Nu återstår bara 9 månader. Kan inte förstå att jag gjort en fjärdel av tiden redan. Det har gått så snabbt. Men som det känns just nu stannar jag ett år till och kommer hem sommaren 2009 istället. Kan inte lämna allt som är så underbart här. Jag kan inte lämna känslan som detta land och denna stad ger mig. Eller familjen jag bor hos som är fantastisk. Jag vet att allt låter för bra för att vara sant, men jag har gått igenom problem med familjen som man ska göra, men jag tycker så fruktansvärt mycket om dem i alla fall.

Mina nya plan nu är att jag ska åka till Niagara Fallen den 28-30 sepember med Pernilla och antagligen Ida också som var sugen på att åka.
En sak jag älskar med min familj är att om man säger att man har några planer ett visst datorn så skriver Elise upp det i schemat som att jag vore ledig, Helgen efter min födelsedag t.ex. så är jag ledig fredag-söndag utifall att jag skulle vilja åka till NYC och fira min födelsedag. Det är så skönt för så länge jag säger saker i förväg så är de inga problem att få ledigt, eller jobba halv dag om jag så skulle behöva. Vissa au pairer är slavar i deras familjer, men jag är mer en familjemedlem.

Jag är så glad att jag åkte hit. Jag kan inte förstå varför jag tvekade innan jag bestämde mig för att verkligen åka. Det här är de bästa jag gjort, eller i alla fall en av de bästa sakerna jag gjort. Det är helt fantastiskt underbart och roligt. Jag träffar massa nya roliga människor och framför allt lär jag känna mig själv och den jag vill vara. Låter säkert som om jag vore frälst, men jag vill inte åka hem om 9 månader. Men man vet ju inte vad som kommer hända de närmaste 5 månaderna innan jag måste bestämma mig om jag vill stanna eller åka hem. Jag kan komma på att jag hatar USA och amerikaner och vill hem. Men just nu älskar jag det och allt de gör med mig.

Lite  nya bilder från underbara Boston:
          

Första bilden är tagen från bilen. Synen av Boston som reser sig i horisonten är grym från highway'en.
Jag och Ida är ganska lika insåg jag idag, vi är båda blondiner och de måste se ganska roligt ut att se oss tillsammans.


Älska!
Jag ångrar inte en sekund att jag är au pair i USA just nu. Mitt liv kan inte bli bättre eller mer spännande just nu.
Saknar dock Sverige och blev underbart glad när jag gick ett stort paket på posten från min familj. De skickade en liten del av Sverige till mig!! Sverige kommer alltid finnas i mitt hjärta, lika så mina vänner och familj. Men jag kommer inte hem på ett bra tag, för här trivs jag alldeles för bra.

Kommentarer
Postat av: Anna

Idag är det precis tre månader på dagen sedan du åkte till USA väl! :) Puss!

2007-08-21 @ 19:05:58
Postat av: Momagognonusos

Idag är det precis tre månader och EN dag sedan du åkte till USA.. hihi.. kunde inte motstå. :)
Det låter som att du har kul och att du verkligen trivs därborta. Kul att och den nya tjejen hittade varandra(inte bara blondin mässigt). ;)
Goa Kramar

2007-08-22 @ 02:12:32
Postat av: emmy

det är så härligt att läsa din blogg. jag ska själv åka iväg som au pair i sommar/höst och dina inlägg får en att verkligen vilja åka NUU!! allt låter så underbart och jag kan knappt vänta till jag kommer dit :)

2008-04-03 @ 17:57:15
Postat av: mirelle

Hej jag funderar att åka som sommar au pair,men jag vet inte riktigt vilket företag som har hand om det:(sts har bara hand om 1 år som au pair..men inte sommar au pair.Med tanken på att jag fyller 18 i maj nu så vill jag gärna åka i juni under sommaren så,för jag kan inte vara borta mycket under skoltiden.Vet du något företag där man kan åka i 3 månader bara till usa.kram snälla svara


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback