Cape Cod

Befinner mig just nu i Eastham, Cape Cod. Har varit här sen i lördags och ska vara här i sammanlagt 2 veckor, alltså lite mer än 1 vecka till. Pojkarna går på ett läger här och vi kommer därför vara här i 2 veckor.
Solen skiner, det är varmt, blå himmel och helt underbart på detta ställe. Barnen är oftast snälla, förutom idag. Och jag har jätteroligt med dem. Vi kommer varandra bara närmre och närmre varje dag. Elise jobbar på att ha mig kvar i två år, vilket känns väldigt roligt. Vi får dock se om jag vill hem eller inte...
Harry blir bara större och större. Han vinkar om man säger hej då, han kryper som en galning och kommer nog snart att kunna gå själv. Det är roligt att få se när han växer och utvecklas. När jag kom åt han bara flytande, hade inga  tänder och kröp inte. Men nu har han 4 tänder, kryper och går med hjälp, han äter lite allt möjligt nu och börjar lära sig att tugga, det går t.o.m att kommunicera med lillkillen.

Den 12 augusti så åker vi hem igen (till Wakefield alltså) och det ska bli skönt skönt. Sen kommer jag få vara hemma en helg själv. Ska bli underbart att få vara helt själv och inga barn, kunna göra vad jag vill och laga lite svensk mat. Dock tror jag inte att någon bil kommer vara hemma så jag kommer vara väldigt fast...det är ju trots allt USA.

   
   

Lite bilder från Eastham. Ett underbart ställe!!
Killarna inrullade i handdukarna är mina pojkar. Max i gult och Sam i blått.
Bilden med tallrikar ska föreställa amerikansk lunch. Själv äter jag rester för att slippa äta mackor och sånt där amerikanskt.


 

Lite andra bilder jag snott från Steph.
Första bilden är från Uno's i Cambridge. Från vänster: David (tysk), Sara (tysk), Steph (Kiwi) och nån...tror han också är tysk.
Den andra bilden är från 80-tals festen för ett tag sen. Vi spelar ett klassiskt amerikanskt ölspel (jag drack dock inge öl, det fick mig lagkamrat stå för). Från vänster: Joey (min lagkamrat), Jag såklart, Steph igen och Eric (Steph's ex)

På fredagkväll kommer Steph och hälsar på mig. Hon ska vara här över helgen, WIIIE. Har planerat att åka till Provincetown på lördag, annars blire det stranden som bara den. http://www.provincetown.com/

Allt är annars underbart i USA. Jag jobbar hårt på min bränna just nu. Skulle köpa ny solskyddsfaktor idag då min tagit slut. Åkte till Stop & Shop (stort supermarket) men hittade bara solskyddfaktor 50+. Min värdfamilj går själv runt med 30-55 om dagarna så Stefans (värdpappa) första reaktion var att jag kan ju vara ute i solen en hel dag om jag har 50+. Jag ska få en bränna, så jag har max 15 på mig, vilket jag hittade på ett mysko ställe för ca 20 kronor =P

Jag älskar att vara i detta land, det är helt underbart. Jag lär känna mig själv nu och allt är underbart. Jag satsar just nu på att söka till musikproduktions programmet på Berklee, det är bara pengarna som är problemet.

Imorn blir det mer sol, helt underbart. En sommar med runt 30 grader nästan varje dag. Känn ingen sorg för mig...Falun...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback