Jag, mamma?

Igår morse slängde jag in Harry 14 månader och Sam 7 år i bilen för att köra Sam till skolan. Skolan ligger 20 minuter från huset, och en väg jag kört alldeldes för många gånger. Det var en helt vanligt vinter morgon. Några minus grader, snö och halt på sina ställen.

Kom till skolan och märker att parkeringen nästan var helt öde. Nått stämde inte. Ut med barnen ur bilen och lite nervöst började jag gå mot skolan. En lärare öppnar dörren och ger mig beskedet att skolan öppnar en timme senare. I USA kan nämnligen skolor tvingas stänga eller öppna senare pga vädret. Just denna dag hade de flesta skolor i området bestämt att de skulle börja en timme senare, en såkallad Delay. Eftersom att de var en vanlig vintermorgon tänkte varken jag eller min värdmamma på att kolla om skolorna är öppna eller inte. Och jag kan fortfarande inte förstå att de öppnade en timma senare...
Efter mycket om och men så slänger jag in barnen i bilen och försöker fundera ut en plan. Det var då 50 minuter till skolan började, och jag räknade snabbt ut att vi skulle kunna åka hem, vara hemma fem minuter för att sedan åka tillbaka till skolan igen. Jag ringde min värdmamma och vi kom överens om att jag skulle stanna där med dem. Och hon fick lov att ta med Max 5 år till tandläkaren eftersom att han också hade en Delay.

Jag bestämde att vi måste göra något för att få tiden att gå, så jag körde till Dunkin Donuts och där satt vi och drack varm choklad och åt munk. Harry som har en lurvig och jättemysig overall satt i mitt knä, och jag kände mig verkligen som en ung mamma som tagit sina barn till Dunkin Donuts. Sen körde vi tillbaka till skolan, lämnade av Sam och körde hem, jag och Harry. Harry som egentligen ska ha sin vila kl. 9 somnade i bilen 9:30 och när vi kom hem strax innan 10, var han så trött att han nästan fortfarande sov i mina armar när jag bar honom in i huset. Jag la honom på golvet, där han fortsatte sova under tiden jag tog av mig ytterkläderna och försökte ta av honom overallen.

Världens mysigaste morgon. Mina pojkar är helt underbara, trots att de är mesar.

image299

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback