Lös tand

Min äldsta pojke har haft en lös tand nu ett tag. Och idag tappade han den under middagen.
Jag har nog aldrig insett förut hur mycket jag hatar lösa tänder.

Jag kan inte ens titta på när han vickar på tanden, jag kan inte se att den sitter lös, som om de vore en fobi. Ser jag en lös tand börjar jag tänka på hur de var när jag var liten och hade en lös tand.
Jag minns en gång när jag hade en lös tand och hade äntligen bestämt mig för att den skulle ut. Jag kom på den briljanta idén att binda fast tanden i ett trollstav jag hade, för jag visste då att förr eller senare skulle den ut då jag inte kan sova med en trollstav fastknuten i min tand. Efter att ha gått runt med trollstaven ett tag så glömde jag helt bort varför jag hade den i handen. Jag hamnade då i en sådan situation då jag behövde båda mina händer och släppte bara trollstaven, och ut åkte tanden. Jag minns de som om de vore igår. Jag minns hur trollstaven såg ut, och exakt vart jag tappade tanden.

Det är som att jag fortfarande minns hur de känns att ha en lös tand, och hur de låter i huvudet när man vickar på den. Jag var så rädd för att tappa den, för jag var rädd för känslan av en tand som bara hängde och gjorde att man fick svårt att äta och nästan leva.

Jag har aldrig insett tidigare hur mycket jag verkligen hatar lösa tänder, som nu när jag inte ens klarar av att se en lös tand. Jag minns dock friheten när tanden äntligen trillat ur, men rädslan hela vägen dit. Jag får rysningar av att bara tänka på det.

Kommentarer
Postat av: Maria Vuitton

usch :D hehe

Postat av: Emma

åh,va länge sen man hade en lös tand. =) kom ihåg att jag tyckte det va väldigt kul! =P

2007-12-04 @ 04:20:43
URL: http://thabojan.blogg.se
Postat av: Maria Vuitton

Just nu befinner jag mig tyvärr i Sverige.. orkar inte vara här just nu! Så jobbigt med vinter... Ska väl flytta utomlands inom en snar framtid. Hoppas det här blir min sista vinter :)

2007-12-04 @ 04:35:29
URL: http://www.mariavuitton.blogg.se
Postat av: Maria Vuitton

Bilden är tagen i Kroatien :p

2007-12-04 @ 04:36:14
URL: http://www.mariavuitton.blogg.se
Postat av: Pernilla

Haha Kristin, jag älskade att ha lösa tänder. Det var ett tecken på att man blev större!

Men nu är jag som dig...tycker det är skitäckligt! Jag brukade alltid reta min moster för hon nästan svimmade när hon såg det...så elak man kan vara...

2007-12-04 @ 14:42:42
URL: http://pernilli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback