Santa Lucia

Idag har det varit Lucia-firande i Boston. Men jag är för trött just nu för att berätta om det.
Min dag i korthet:
Gick upp strax efter 6 på morgonen, gjorde mig iordning och stack till tunnelbanestationen. Kom dit och insåg att de var ersättningsbussar som gällde. Åkte buss ett bra tag, och sen hamna på en nya tunnelbanestation, väntade på ett tåg, och sen äntligen kom jag fram till ställe som Swedish Yletid höll hus. Var där mellan 9-2:30 och lussade och titta på allt som var svenskt. Sen gick och Pernilla till Newbury street. Det blev lite shoppning på Guess, som vanligt. Och sen åkte vi till Cambridge side galleria och kollade in i nån butik, åt och drack varm Dunkin Donuts-choklad. Sen så bar de iväg till Woburn för lite New England bowling. Efter bowlingen åkte vi till CVS för att köpa tandkräm, men de blev mycket mer än det såklart. Sen var klockan kväller och vi hamnade hemma hos mig med glögg och lussekatter. Och här sitter jag, trött och fattig =)

Nu är de minsan läggdags, så jag berätta mer en annan gång om någon vill veta något.
Men vilken dag de har varit. Har varit igång sen ca 6:30 till nu, 24:00. Dags att sova för imorn är det fullbokat schema igen. Som sagt, berättar med när jag inte är trött.

Gonatt Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback