Snöstorm

Inatt var de snöstorm här.

För att ge er hemma en liten bild av vad en snöstorm här är:
Det snöar, ungefär som första snön i Sverige. Det är snö på vägarna och överallt, och sen är det plusgrader på morgonen och det börja bli slask. Nu snackar vi alltså inte snöstorm, då man vägrar gå ut för man blåser bort och får snö i hela ansiktet, utan det snöade bara.

Min äldsta pojke har ingen skola idag pga snön. Och min mellersta pojkes skola öppnade en timme senare så att vägarna hann röjas lite mer.
Det är slask på vägarna om de inte hunnit ploga redan, annars är de inte farligt med snö här eller.
Undrar om jag ska visa amerikarna hur det ser ut i Sverige när det är snöstorm, eller hur kallt de måste vara för att skolan ska vara stängd. En snöstorm här verkar vara när de snöar, och inte när det är storm och snö samtidigt.
Visserligen har de inte vinterdäck här utan allvädersdäck så man måste köra som en snigel. De lärde jag mig igårkväll då jag slirade runt i hela Boston, men då var de minusgrader och halt.

 
BIlder tagna från mitt fönster, morgonen efter "snöstormen" och anledningen till att skolan stängts.

Hur många au pairer där ute har barn som inte kan gå till skolan idag?


Kommentarer
Postat av: barajagjohanna

Hahaha, vad töntiiiigt! Inte kunna gå i skolan för det där? Shit, de svenska skolorna skulle ju vara stängda hela vinterhalvåret!

Postat av: Pernilla

Jag har...de ringde Mike kl halv sex imorse haha :P

2007-12-04 @ 01:24:51
URL: http://pernilli.blogg.se
Postat av: Jocke Plog

Hahaha. Herregud! Man lär ju inte ens blivit blöt om fötterna på de där lilla. Förra veckan kom de ca 30 cm snö över natten sen 10 cm tlll på dagen. Då vare mycket snö på vägen när man skulle åka hem från skogen. De kallar ja snö ! hehe

2007-12-11 @ 00:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback