4th of July

Idag är det den stora dagen i USA. Det är 4th of July och alla amerikaner älskar sitt land idag. "Good bless America" "America, land of opportunity", helt galet.
I Wakefield händer saker hela dagen, allt från bebisrace till parader och fyrverkerier. Själv ska jag ta mig in till Boston. Vet ännu inte riktigt hur jag ska ta mig in till staden, då tåget går ca 5 gånger idag och jag måste få skjuts till t-banan, så jag hoppas Matt ska in snart så ja får åka med honom.
Kolla in vad som händer i Boston idag.
http://www.july4th.org/ och bilder http://www.july4th.org/mediaphotos.htm

Jag ska träffa Daniela (från Brasilien) och hennes kompisar. Är lite skeptisk till det men det blir nog roligt. Sen när allt är över och jag ska hem igen så kommer de svåra. Jag måste ta mig hem själv från Boston till Wakefield (eller snarare Oak grove) vid 12 på natten. Jag ska göra allt så jag slipper vara själv. Förhoppningsvis kan jag åka med Matt hem om han inte är knäpp. Har en känsla av att han kommer vara knäpp idag så jag ska inte räkna med honom.

Annars så trivs jag här som bara den. Engelskan går mycket bra nu så jag behöver inte oroa mig för att prata. Steph har varit sjuk så det har varit lite segt nu, men jag hoppas hon blir frisk snart. Tycker fortfarande att min familj är den bästa och barnen är underbara även fast de har sina dåliga sidor ibland. Harry har börjat krypa så han är galen nu. Man kan inte sätta honom på golvet längre utan han sticker iväg då. Eller så når han allt han inte får nå.

I måndags fyllde min pappa år, och jag måste säga att jag önskade jag var hemma då och kunde gratta honom och få äta hans goda mat. Saknar min familj, men jag kommer snart hem...tror jag.
Jag älskar Boston, en jättefin och rolig stor stad. Allt finns här och jag kunde inte ha kommit till ett bättre ställe i landet. Vi har över 30 grader många dagar, men nu är de lite kallare, ca 25 grader. Kan inte klaga på vädret i alla fall.

Nu ska jag börja ladda upp för dagen i det galna landet. Ska ta många bilder så ni får se galna amerikaner fira 4th of July. För er som inte vet så är det deras nationaldag, the independence day.

Kommentarer
Postat av: Nisse

Missing you girllll......... :( Jag blir glad av å höra att du har det bra där borta. nästa sommar ska jag till boston o hälsa på dig :) ta det lugnt i USA på nätterna älskling... jag blir orolig när jag får veta att du ska åka själv.. du gör det bara inte!!!!!!!! bajs på dig gullet!!! /din nisse 4-ever

Postat av: lovisan

vad menar du med att han är knäpp ? röker han på lr ?

2007-07-29 @ 19:52:47
URL: http://loisan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback