Boston är bäst!!

Hej Sverige
Här kommer en glad hälsning från Wakefield, USA.

Jag trivs som fisken i vattnet. Tror att jag kommer ha mycket mer att göra nu framöver.
Imorgon bitti åker vi till Eastham och ska vara däri två veckor då pojkarna har läger. Nästan helg kanske Steph kommer och hälsar på mig så då blir det nog mycket roligt som händer, ska försöka göra allt man kan när jag har sällskap, undersöka varje hörn av Cape Cod! Haha
Sen när vi kommer hem efter de två veckorna i Eastham som förhoppningvis varit soliga och jätetfina och jag fått en superfin bränna efter att ha levt på stranden, så är det ett nytt cluster meeting. Nu börjar de komma en massa nya au pairer och på det cluster meetinget (som alltså är ett au pair möte) så kommer det komma en ny svensk. Jag är för övrigt den enda svensken i mitt cluster (au pair grupp) så det ska bli jätteroligt. Har hat lite kontakt med henne redan så det ska bli spännande med en till svensk!!

Sen så pratar Steph om att hon ska åka till NYC och jag får jättegärna följa med, så det blir nog i slutet på sommaren. Sen den 39 september kommer José Gonazalez till Boston så jag tänkte jag skulle ta mig dit.
Det känns helt enkelt som att det kommer hända en del nu. Förhoppningsvis så har Matt gjort klart alla anställningar snart och har mer liv än jobb, så då kanske man får se honom. Sen ska jag träffa Pernilla när jag kommer hem från Eastham, har jag planerat så jag hoppas hon har tid för mig =)

I söndags blev jag förövrigt jääääätte myggbiten. Får skylla mig själv som satt på en trapp ute i ca 50 minuter..
image80


Syns kanske inte så jättebra på bilden, men jag hade ca 25 mybbbett på fötterna och på benen. Hade problem att sova i två nätter och har typ kliat sönder alla myggbett så att jag har stora röda prickar kvar överallt nu. När de var som värst så såg de ut som blåsor för myggbetten blev liksom vita. Det var inte så roligt, och det kliar fortfarande, men nu kan jag låta bli att klia vilket jag inte kunde förut.

Jag mår prima, älskar mitt liv här. Och äntligen så känner jag att jag hittat den jag vill vara. Jag börjar förstå hur jag vill gå klädd, och trivs jättebra i de färgerna och stilen. Trivs mycket bättre med mig vilket är helt underbart. Nästan alla kläder jag har med mig från Sverige är helt fel, massa tröjor som jag bara inte vill ha för det är för mycke färg osv. Måste shoppa en ny garderob.
Annars älskar jag huset jag bor i, mitt rum, min frihet och familjen såklart. Kan sitta och prata med Elise i timmar om allt möjligt. Sommaren här har hittills varit hur varm som helst. Vi har nästan alltid över 30 grader varmt. Det är inte alls som vädret i Sverige, långt ifrån.

Saker jag ser fram emot nu:
- Stephs eventuella besök i Eastham
- Ny svensk tjej till mitt cluster
- José Gonazalez-spelningen på The Paradise
- Apple picking med familjen
- Weekend i NYC (hur många det nu kan bli)
- Halloween (ska kanske vara en pirat)
- Min födelsedag (att fylla 21 år är stor i USA)
- Amerikansk jul
- Min kära familj kommer på besök
- San Diego i Februari


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback