Dagen efter 4th of July

Dagen blev en flopp. Vänta på att Daniela skulle höra av sig i säkert 7 timmar. Hon och andra tjejer drog till stranden innan de skulle in till Boston. Så här var jag i kvar i Wakefield. Gick runt med mobilen i handen hela dagen och skickade sms hit och dit. Matt var redan inne i Boston så han skulle jag träffa där senare. Jag följde med min familj till The Butlers som hade en BBQ och poolparty kl 2. Sen klockan 5 när ännu inget hade hänt så följde jag med Stefan, Max och Sam med alla grannar till the parade. En jätte stor och roligt parade måste jag säga, det var mycket roligt. När vi stod där vid vägen började de regna och slutade aldrig. Kl 7:30 fick jag ett sms från Daniela där hon sa att hon inte skulle in till Boston. Jag som satt på soffan med Elise redan att åka in till Boston blev galen såkart. Kontakta Matt som skulle åka hem, och insåg då lika snabbt att jag missar hela 4th of July firandet i år. Så där satt jag... Vid 9 var det fyrverkerier i Wakefield och jag gick upp till tvättstugan på tredje våningen för att se. Efter mig kom en Max som redan gått och lagt sig som var nyfiken som vara den. Så där satt jag och Max på golvet i tvättstugan och kollade på fyrverkerier. Måste säga att han gjorde min dag. Han inte jag haft honom i mitt knä på golvet hade jag nästan blivit arg på hur misslyckad dagen blev.

Så nu är jag väldigt besviken på Daniela som itne kuna höra av sig tidigare så jag slapp gå runt på helspänn att jag kanske ska åka snart. Kunde inte slappna av riktigt på partyt för jag väntade på ett sms eller samtal. Min reservplan sprack också då Matt bestämde sig för att åka hem. Så jag fick och la mig hyffsat tidigt och så var den dagen över. Min väska var packad och klar vid 12-tiden och sen var de bara att vänta. Tog inga bilder från den stora dagen. Men firandet ska vara helt galet i Boston och fyrverkerierna helt galna...

Idag har jag och pojkarna bowlat. Det var mycket roligt att göra något med dem. De har dock nån konstig bowling i denna delstat med ett litet klot och små käglor. Men de var roligt. Sam som är 6 år lyssnar på Hardcore Superstar i bilen när jag kör. Han älskar låten Bag on your head och sitter och sjunger med. Vi körde med rutorna nere och hög musik idag från Malden (bowlingen) till Wakefield. Han diggar min musik, som jag av en gång bläddrade förbi på min iPod.

Det är allt från mig idag.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej! Va roligt att läsa din blogg! Flashbacks från min tid som aupair 02/03 i Delray Beach, Florida. Må gott i underbara USA! Kram.

Postat av: Pernilli

Men du! Vad dum jag kanner mig nu. Du hade ju jattegarna kunnat folja med alla vi som akte till boston. Taskigt av Daniela tycker jag. Som lite trost kan jag saga att det inte var sa himla galet i Boston. Det var packat med folk som hade paxat en plats pa grasmattan sen dagen innan. Vi sag liksom inga speciella grejer forens det var dags for fyrverkerier och det var vid 10.30 pa kvallen. Men det var ju tur att du fick ett litet sallskap dar pa kvallen :) vi far ta och ses nan dag! Vore massa kul! Storkram fran mig!

2007-07-06 @ 22:17:55
URL: http://pernilli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback