Lite svenska i vardagen...

Just nu befinner jag mig i Eastham på Cape Cod. Stället jag kommer spendera 3 veckor till på i sommar.
Måste säga att det är härligt att komma hit när det är så fint väder. Kom att tänka på det idag att vädret här är inte alls som vädret i Sverige. Kan jag inte komma på en dag då det har regnat en hel dag. Men visst har det regnat vissa dagar, men inte hela dagar och inte alls så många dagar. Oftast är det över 25 grader varje dag och även över 30 grader. Det är riktigt fint väder (förutom på 4th of July). I helgen har vi haft toppen väder. Jag har försökt att skaffa mig en snygg bränna, men vet dock inte hur bra jag lyckats då man tydligen blir röd på detta ställe med solskyddsfaktor.
Har haft en riktigt härlig helg med tanke på att det inte känts som att jag har jobbat så mycket!
Vi lämnade Wakefield i fredags och åkte till IKEA. Jag har nog blivit stammis på det stället nu! Hihi. Vi sprang runt på IKEA i sammanlagt 3 timmar, och då har vi fått in en soffa i ena bilen och mat i magarna. Plus daimtårta som Elise köpte. Har äntligen fått en stor spegel till mitt rum nu så att jag kan se mer än bara min ansikte. Och galgar som inte förstör mina kläder för att de är för breda. Wiiiie! Mycket Sverige för mig!! Pojkarna fick en påse Ahlgrens bilar som de fick dela på som efterätt två kvällar i rad. Kan säga att det gillar "the car candie".
I lördags åkte jag och pojkarna till en sjö mellan 9-11 på förmiddagen. Sen var jag ledig fram till 3 enligt schemat, men de stack till stranden med några bekanta och var tillbaka före 6. Så då åt jag mat och hade de trevligt med dem under min arbetstid. Gjorde inte speciellt mycket med andra ord. Idag, söndag, började jag jobba kl 2... De stack och spelade minigolf och lämnade mig med en Harry som sov. Kan ju inte klaga direkt. Innan 4 var det hemma och då åket vi till sjön igen (vilket är ett perfekt ställe att ta barnen till öven om vi har stranden inte alls långt ifrån oss) alla förutom pappa Stefan som stannade hemma och jobba. Så där badade man och hade de trevligt med barnen till de var middag då vi åkte hem. Vi åt och sedan borstade jag tänderna på dem och busade lite med dem, sen slutade jag jobba kl 7. Bra helg, eller hur? Inte så att jag hade det jobbigt med barnen direkt.
I lördags kom några bekanta till familjen som har en son på 4 år. Pappan har bott i Sverige i 12 år och jag fick prata lite svenska vilket var mycket roligt men samtidigt konstigt. Han vill förresten ha mandlar och potatis till jul, en beställningen han gjorde. haha

Det finns en handduk här i huset i Eastham som är blå och gul-randig som pojkarna säger är den svenska handduken. Det är så roligt att det gillar Sverige för hela tiden så frågar dom om de ena eller de andra finns i Sverige, och då menar jag sånt som är helt självklart.
Även om pojkarna ibland kan vara pain in the neck så trivs jag. Det finns vissa stunder man bara njuter av att få vara med dem. Båda sjunger nu med i Hardcore superstar-låtar. Men jag är lite skeptiskt till det eftersom att deras texter inte är så jättebra för barn, så vissa låtar kommer de aldrig få höra. Testa lite Nightwish idag men det var ingen hit, inte heller svensk musik.

Jag trivs i detta land. Jag saknar svensk mat och hur vi äter mat i Sverige. Jag saknar vår matkultur och allt som har med mat att göra. Pratade med Elise om det när vi åkte till Eastham i fredags, så nu har hon köpt WASA-bröd så det finns i huset här!! Hon är verkligen bäst och det känns så bra att jag hamnat i en familj där jag gillar föräldrarna, speciellt Elise. Jag har inga problem med henne, ännu, och även om barnen är pain in the neck någon dag så spelar de ingen roll för jag tycker ändå om famljen. Hon jobbar på att jag ska stanna i 2 år hos dem för då slipper de förhoppningsvis skaffa en ny au pair. Och om jag bestämmer mig för att plugga musik på Berklee så har jag ett ställe att komma till där jag kan känna mig hemma, och få fira högtider med.

Hur som helst så ska jag gå och lägga mig nu. Imorgon åker vi hem till Wakefield igen och jag har halva dagen ledig. Så vi får se vad jag ska göra. Måste köpa massa saker till mitt hår, bra saker, så att det inte blir för torrt och grejer. Så det kanske bli Target (det bästa stället att sticka till om man har tråkigt) och kanske Burlington mall, för jag vill ha nya kläder. Det enda negativa med att åka dit är att Matt kanske jobbar och då kan jag inte gå in i min favobutik...
Well well, gonatt Sverige!!!! Tänker på er och saknar er!! Men jag kommer inte hem för det! hihi


Kommentarer
Postat av: Momagognonusos

Va kul och läsa att det verkligen går bra för dig och att du trivs :) Roligt att du fick prata lite svenska där också. Måste vara lite ovant med tanke på att du igentligen inte har någon att prata svenska med förutom vid datorn eller din telefon :) Hoppas allt är bra i övrigt =) kramar /Magnus

2007-07-16 @ 08:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback