Äntligen...

Jag trivs!!
Detta är min första lediga helg, inte helt fel. Har varit in till Boston idag med Daniela från Brasilien. Daniela var min rumskompis på orientation i Stamford. Idag kändes de lite som att jag varit här jätte länge, i alla fall mycket längre än 12 dagar. Tog tunnelbannan (the T som de kallar de för här i USA) till Boston. Köpte biljett precis som att jag har gjort de 543890 ggr tidigare och hoppade på tåget som om jag även gjort de 548986 ggr tidigare. Kan säga att detta var min andra gång till Boston. Hade inga problem med nått och hittadet allt på en gång, underbart.

Gick mest runt på Newbury street i Boston där alla "fina" butiker ligger. Hittade min butik där, som nu kommer bli min favoritbutik. Jag vet att när min familj kommer och hälsar på så kommer min syster Maria att tycka om denna butik, fick den känslan. Skitfina kläder, och mycket billigare än i Sverige. Och vilket butik kan det vara? Jo, det var en Guess-butik. Så bli inte förvånad om jag kommer hem till Sverige med minst 2 Guessväskor till. De kostar ca 600 kr här =)
Och andra gången jag varit in i en Victoria's secret-butik. Måste säga att den är inte så jätte speciell som man kanske tror. Har då inte hittat nått, men nån liten trosa kommer jag att köpa innan jag kommer hem. De som sagt till mig att USA är efter med modet och att det inte finns nått att köpa här kan gå å lägga sig. För här finns det shopping minsann =D Jag är rädd att all min lön kommer gå till Shopping.

När vi var på Newbury street såg vi en grymt snygg bil, en Lamborghini. Plus att det finns typ skitsnygga Mustanger överallt i detta land. Måste säga att människorna i USA är riktigt duktiga på att ha snygga bilar, dem är överallt!
När jag kom hem (för en timme sen) så pratade jag med Elise och Stefan. Måste säga att jag trivs jättebra med dem. Berättade för Stefan att jag är intresserad av se en Red Sox match (baseball) och gärna amerikans fotboll, så det kommer jag ha gjort innan jag kommer hem. Elise berättade att de planerar en semester i Februari till nått lite varmare ställe, och jag får fälja med! =) Så nånstans i USA blir det, kanske Kalifornien eller Arizona. Så det ska bli roligt.

Och nu har jag fått mitt ett amerikanskt mobilnummer, men ingen i Sverige får kontakta mig via det numret utan skicka SMSen till mitt svenska nummer eller ring till hemtelefonen.
Allt är underbart, som det känns nu i alla fall. Boston är mycket större än jag trodde, och jag gillar staden. Det är gammal och fin, och det är alla slags människor här.

image49
Här är skönheten på Newbury street, Lamborghini.

image50
En del av Boston från parken Boston Common mitt i Boston. Som sagt, de e mycket större än jag trodde.

image51
Daniela med sin Cesar sallad på Newbury street.

image52
Limousiner finns de gott om i Boston, Tänk att få åka denna Hummer.

  
Mitt rum i Wakefield (klilcka på bilden för att förstora den)


Mitt rum i Eastham

Lite fler bilder från New York och orientation:



See ya!!!

Kommentarer
Postat av: Görnie

guu va roligt att du trivs äntligen... skönt att allt börjar komma tillrätta:D....tänkte på dig idag...saknar dig faktiskt...kan tänka mig hur det kommer bli om några månader..hehehe... hoppas att allt fortsätter flytaaa på hörru.. krammaar och pussar

2007-06-03 @ 22:44:43
Postat av: Nisse <3

Hej gumman!! skönt att du är tillbaka i wakefield och fått träffa lite friends :) det känns så bra att du trivs med stället och familjen!
Jag sitter och funderar över hur fan du lyckas lägga upp bilder som bara syns i "bilder-kategorin". när jag lägger upp i en kategori så syns dom bilderna/inläggen på förstasidan ändå... hur gör du?
älskar dig det vet du!! puss puss från din nisse 4-ever!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback