Livet på en pinne

Nu är det midsommar. Det är nu jag saknar Sverige och saknar alla som mest. Jag vill verkligen vara hemma nu och fira midsommar tillsammans med min familj, Tosebys, Anestedts och Gustavssons. Jag vill vara med dem precis som alla tidigare år. Jag vill leka alla lekar, äta all god mat, åka till vackra Sundborn och dansa runt majstången. Jag vill helt enkelt vara hemma hos er nu. Hoppas jag inte blire bortglömd nu bara för att jag inte är hemma denna sommar.

I helgen när alla i Sverige firar midsommar och har de helt underbart så ska jag och Steph in till Boston, och Cambridge. Steph är ensam hemma så det blir nog Sex and the City hemma hos henne, med god mat och roligt sällskap. Hoppas flickorna från Tyskland kommer. Plus killen som Steph var på dejt med idag/ikväll kommer.


Idag har jag kört på dem amerikanska Highway'en för första gången. Jag hittade alla exits som jag skulle hitta, så jävla stolt.


image69
I detta hus bor jag (taget från garaget). Mitt rum är på tredje våningen. Huset är inte klart utvändigt, därför ser det ut som det gör.
image70
Huset igen (taget från uppfarten). Som ni ser så håller verandan på att falla ihop, så gammalt är huset.

image71
Detta är (som ni ser) garaget. Huset kommer att vara i samma färger som garaget när det är klart.
Kolla in grannhuset. Det är gult, grönt och lila. Sååååå fult.

image72
Detta är tagit i Eastham, Cape Cod. Alla hus är väldigt speciellt byggda och inte så jätte vackra (enligt mig)

image73
Detta är den privata stranden i Eastham. Perfekt för lediga dagar/timmar eller att ta barnen till.
Huset i bakgrunden såldes för ca 2 miljoner dollar. Ett helt vanligt sommarhus...

image74
Eastham by night. Low tide, helt fantastiskt.


Får som sagt inte lägga upp bilder på barnen på bloggen så det är mest tråkiga bilder på annat.
Detta är mitt liv, inte helt fel. Det är inget som Sverige...
Skulle hitta tea idag när jag var på Target, men de enda de verkar dricka i detta land är Ice tea...
Jag älskar mitt rum, känner mig verkligen hemma här. Det är stort och helt underbart. Och att jag har eget badrum är också helt underbart! Imorgon börjar jag klockan 2 och jobbar till 10, så jag har en hård dag framför mig. Barnen ska på playdate innan jag börjar så förhoppningsvis är de trötta och lätta när jag ska börja jobba.
Har förresten fått mitt amerikanska personnummer och ett bankkonto plus löneförhöjning tack vare Bush. Tänkte försöka fixa körkortet nästa vecka också, så jag har det gjort.

Nu är det läggdags. Ska skicka lite bilder till mina föräldrar innan jag somnar så de kan hålla sig uppdaterade! hihi

Älska


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Du verkar ha det bra på andra sidan atlanten :) jag är avundsjuk, vill också bort... Får se vart jag hamnar i höst. Vore kul om du skickade ett mail någon dag så man fick se några bilder :) puss och kram i massor!

2007-06-24 @ 13:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback