10 dagar i USA

Nu har jag varit här i tio dagar....
Allt går bra, och jag börjar känna mig mer hemma. Jag vågar ta mig nått att dricka, och mat och sånt. Vågar öppna skåp och lådor för att hitta saker.
Börjar känna mig mer och mer ensam dock. Har ingen att göra något med, eller någon annan att träffa förutom familjen. Vill in till Boston igen, men helst inte själv ännu en gång. Jag vill till ett mall, men jag vill inte köra dit själv (vet inte ens vart det ligger) och sedan gå runt där själv.

Idag blev Max crazy. Allt började med att jag sa åt Max att han och Sam skulle turas om att åka skateboard. Han skulle vara lustig och ensvis vilket slutade i att han tappade kontrollen. När jag sa att hans 2 minuter hade gått så sprack det. Envis som jag är så vinner då inte han. Jag fick spendera en timma idag med en Max som slogs, sparkades, nöps, skrek och kastade saker. Jag gjorde allt jag kunde, förutom att hota honom. Jag försökte lugna ned honom, som att ha honom i mitt knä samtidigt som han sparkade och slog mig för att försöka få honom lugn. Jag pratade med honom om vad som hänt, att han arg. När jag lät honom vara så var det som att han ville ha min uppmärkashet iaf. Han kastade stenar på gräsmattan och jag sa till honom flera gånger att inte kasta stenar.
En timme senare gick vi till lekparken och allt var bra.
Kan säga att jag har tålamod, för jag var helt lugn i en hel timme med ett hysteriskt barn.

Stackars Sam som fick gå runt och vänta på att Max utbrott skulle gå över. Han ville ju leka och gå till lekparken, men så länge Max gömde sig under bron eller slogs så visste han att jag inte skulle lämna honom där.

Hur som helst................
Min andra kväll som jag har lagt Harry. Och det gick så bra så även fast han gråter hysteriskt. Haha
Imorn har jag en lång dag, så vi får se hur det går.
Och sen nån dag framöver när jag fått mitt amerikanska personnummer så ska jag ta mitt amerikanska körkort. Hihi

Oooh, en rolig sak med USA. There's just something about guys and their cars. Löjligt.

My dudes are Sam and Max. And I'm their Stude.

Kommentarer
Postat av: lovisan

ujujuj. låter som att grabben testar ditt tålamod lite. men han lär väl lära sig att det inte är någon idé. hoppas du vågar säga till på skarpen ibland också ;) hur går det med de vuxna i familjen då ? fortfarande lika trevliga ?

Postat av: Görnie

bara så du vet så gillar jag att läsa din blogg:D..hehe.. jätte kul att följa dina vardagssysslor:D.. pussssar

2007-06-01 @ 15:55:54
Postat av: Anna

Det låter som om att du har det bra. Saknar dig här hemma! Puss!

2007-06-01 @ 19:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback