10 dagar och visumet är mitt

Då har man äntligen fått sitt visum efter 2.5 timme på Amerikanska ambassaden i Sthlm. Trodde aldrig det skulle ta så lång dit. Först stod man i en kö utanför ambassaden i 1 timme, sen var det som att gå igenom tullen fast man bara skulle in på ambassaden. Väl inne stod man i nästa kö i ca 30 minuter (kollade inte klockan) och när jag kom fram till "window X" för nonimmigrant visa var det bara att lämna mina papper och sedan sätta sig och vänta. Sen satt man där och vänta och vänta och vänta och tillslut sa de "Anna Kristin Hedberg to window D" och då kände man att slutet var nära. Sen tog de fingeravtryck och så fick jag en stämpel på mitt visumpapper, sen var det bara att gå. Allt detta tog alltså 2.5 timma! Usch!

Så nu är man ägare av ett amerikansk visum, nu kan jag börja slappna av inför resan. Väntar på att mitt pass ska skickas hem till mig och att jag ska få mitt körkort så att jag är redo att åka.

Det sista dagarna är galna för jag har jättemycket att göra och vet inte hur jag ska få ihop allt. Har inet varit på dagis på över en vecka och ska ta mig dit nu igen, men bara att hitta 2 timmar att ta sig dit var inte de lättaste.
Snart är det bara en vecka kvar, och den veckan kommer gå så jäkla snabbt för de gjorde denna.
Och innan jag åker måste jag städa ut huset efter mig så att jag inte bara lämnar allt som det är. Min garderob ska städas ur, badrummet, alla skor och jackor ska bort, och alla lådorna jag har på rummet ska städas.

image38

Det finns vissa människor jag älskar, och ni vet vilka ni är när ni läser detta. Ni har gjort mitt liv underbart. Ni har varit i mina drömmar och jag kommer sakna er. En av er kommer jag alltid ha svårt att släppa för du var min dröm.
Älska!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hey sugar! Jag har alltid också varit sugen på att åka som au-pair, men det har dalat av typ senaste året... Nu börjar jag dock också känna att jag vill åka... men vet inte riktigt om det är min grej :) puss

2007-05-13 @ 13:36:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback