My first night in Wakefield

I måndags kom jag till Newark airport i New York, efter 10 timmars flyg och ett mycket roligt sällskap. Måste säga att det var underbart att ha sällskap av två svenskar hela vägen till det stora landet. Pernilla och Riikka, tack. På hotellet i Stamford var vi sammanlagt 108 au pairer från hela världen.

Tisdagen hade ett fulproppat schema. Det blev inte mycket sömn den natten kan jag säga. Hela dagen satt vi på orientation och lyssna och lyssna och lyssna från 8:30-17:30. Sen var det middag och en runda i staden Stamford som vi befann oss i. Jag, Pernilla och Riikka köpte oss en varsin t-shirt på Target med Jack Sparrow såklart. Måste säga att det är väldigt billigt i USA =)

onsdagen var det ett lika fullspäckat schema på orientation. The American red cross var där och pratade om säkerhet och vad man gör när olyckan är framme. Och såklart snackade underbara och roliga Jody och allt som har med vårt kommande år att göra.
Sen på kvällen började äventyret. Vi lassades in i två bussar med en varsin påse som innehöll smörgås, chips och kakor, och detta var alltså vår middag. Sen rullande bussarna mot NYC!!
För att göra en historia kort så besökte vi Top of the rock, Time Square, Rockafeller centre, Ground Zero och såg även Frihetsgudinnan, Emipre state building, Donald Trump's skyskrapa, The TRL studio och massa massa massa massa andra saker. Helt galet var det med andra ord. VIsste ni förresten att på Manhattan på dagarna är det ca 10 miljoner personer som jobbar, plus ca 6 miljoner turister, varje dag. Alltså är det ca 16 miljoner personer på lilla lilla Manhattan, galet.

Torsdagen och får sista dag i Stamford. Dagen började ännu tidigare och det var minst lika mycket prata på orientation denna dag som alla andra. Jody pratar och pratar och pratar, som alla amerikaner tydligen gör. Jag har lärt mig jätte mycket om USA under dessa 4 dagar.
Sen på eftermiddagen var det dags för oss att slussas ut till våra familjer. Efter 4 timmar på tåg med Pernilla så var jag äntligen framme i Boston. Stefan var där och mötte mig, och här ligger jag nu i min säng. Har suttit och pratat med Stefan och Elise i ca en timme innan jag bara kände att jag måste sova. Klockan är nu 23:20 här och jag orkar inte hålla upp mina ögonlock längre.

Som sagt, helt galet att detta ska bli mitt hem de närmaste året. Imorn bitti så ska jag träffa pojkarna för första gången, så vi får se hur det går =)


image40
Riikka, Jag, Pernilla och en tjej från Malaysia i New York

image41
Pernilla och Riikka längst upp på Top of the Rock.

image42
Utsikten från Top of the Rock. Man ser Empire state bulding precis rakt fram och längre ned i Manhattan ligger Ground Zero

.image43
Utsikten åt andra hållet, och över Central park.

image44
The Rockafeller centre. Plasten som är känd för den stora julgranen på julen och skridskoråkning.

image45
Detta är The top of the Rock. Längst har lilla jag varit.

image46
Svenska flickor på Time square

image47
Ground Zero at night

image48
De underbara från Au pair in America, Sandee, Jody och Vicky.

Nu måste jag sova! Imorn ska jag som sagt träffa pojkarna. Gonatt alla i Sverige!!!!!!


Kommentarer
Postat av: lovisan

oh hallo där kristin ! nu har jag lusläst hela din blogg. har missat rätt mkt ser jag. synd att vi inte hann ta den där fikan men du har haft rätt fullt upp verkar det som !! får komma och hälsa på dig i usa istället. funderar allvarligt på att ta mig en tur förbi the states när jag ändå ska ut och resa i höst. åker till australien med mirre och tammy i oktober. så framåt våren kan jag kanske komma och hälsa på dig och alla andra aupairer i USA. hoppas att allt är super med dig och att pojkarna var söta och snälla =) puss

Postat av: Daniel

Hoppas Pernilla varit snäll mot dig.. annars får jag såga åt henne på skarpen när hon kommer tbx :)

2007-05-27 @ 00:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback