Att sakna

Eftersom att jag skrivit så mycket om USA's dåliga sidor så tänkte jag nu sätta mig och skriva ned vad jag kommer sakna när jag kommer hem till Sverige. Vill bara säga att USA är inte farligt som de låter ibland.

Jag kommer att sakna:

  • varm choklad på Dunkin Donuts
  • att kunna åka shoppa fram till kl 10 på kvällarna
  • att ha ca 5 olika ställen att åka till när man gå på bio med över 10 salonger
  • att man alltid kan åka till älskade Target när man behöver något
  • att de flesta matvarubutiker är öppna dygnet runt
  • CVS, apoteker som har allt
  • att man kan prata med främlingar
  • fika på Starbucks
  • Crepes på Appleseeds
  • världens godaste glass, dice-cream
  • att köra på amerikansk motorväg
  • program på tv
  • att kunna vara lat och ta bilen (för man har inget val här)
  • billig shopping som kläder och teknik mm
  • butikerna Jasmine Sola, Sephora, Guess, Aldo, Abercombie and Fitch, Victoria's Secret, Crate and Barrel, Barnes and Nobles och Macy's
  • att allt är så stort
  • att lyssna på radiostationen KISS 108 i bilen
  • att bo i Wakefield och ha ett jättefint rum
  • att säga att man bor i Boston, USA
  • att prata engelska utan att ens tänka
  • att gå till ett jättefint gym
  • att kunna spela New England bowling
  • Halloween
  • att åka till IKEA och känna sig hemma
  • att ha torktumlare
  • huset på Cape Cod
  • att längta efter Sverige

Jag lovar att jag kommer på massa fler saker, men just nu har jag tömt mig hjärna på saker jag kommer att sakna.
Jag vet att jag kommer sakna min familj här i USA, och jag hoppas att de alltid kommer finnas i mitt liv. Jag kommer att sakna att bo i detta hus, och att vara som en familjemedlem. Jag kommer att sakna att se barnen utvecklas och växa till stora pojkar. Jag kommer helt enkelt sakna mitt liv här i Boston, USA.

Jag saknar er i Sverige. Jag saknar dig Sverige, men jag ska leva livet i USA ett tag till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback