Hmm...

Sitter och läser 15 tips till blivande au pairer på en blogg och stötte på detta tips som jag tyckte var helt vrickat skrivet.

"# 8 - Don't agree to a single mother or father - they don't have nearly as much money as a family with two parents (if their name isn't Bill Gates or something, will say)!"

Vad är skillnanden om de har mycket pengar? Är de en bättre familj för att de har mer pengar, eller vad? Även om de har en massa pengar så kommer du inte få mer i lön eller få massa presenter hela tiden. Visst du kanske få följa med på semester till något roligt stället, men annars vet jag inte vad som är skillnaden.
Är man i en familj med en ensamstående mamma eller pappa skulle jag säga att man kanske får jobba mer. Men att läsa att de inte har lika mycket pengar som en familj med två föräldrar är vrickat. Det är många mammor som är hemma med sina barn även fast de har au pair, och de betyder ju inte att de har mer pengar än en ensamstånde bara för att det är två.

Blev nästan chockad och upprörd när jag läste det. De sämsta tipset jag hört på länge.

Kommentarer
Postat av: barajagjohanna

Ja, det var ett dåligt tips. Jag åkte till en familj med en ensamstående mamma - och visserligen gick det som det gick, men det beror knappast på att hon var ensamstående. Och det där med pengar... om det nu skulle ha någon betydelse, så hade de inte dåligt med pengar...

Postat av: Pernilla

haha, men jag verkar klara mig ganska bra. Eller vad säger du?

2007-11-30 @ 15:51:57
URL: http://pernilli.blogg.se
Postat av: Cicci

Men herregud, du kan ju fraga va fan ja menar. Jag bor i en ensamstaende mamma - och jag trivs jattebra. Fatta ironin liksom, jag skrev att man inte skulle aka innan man va 21 heller, for da kan man inte festa. xD Du kan ju ha nan distans nar du laser saker. Trodde man fatta att det inte va sa jadra allvarligt menat. Grejen var att alla jag akte med till au pair skolan kom till varldens lyxhus och hade skitsnygga bilar, medan jag fick samre standard an vad jag hade hemma i sverige. det trodde jag liksom inte - och jag hade inte fatt sett bilder innan, sa det kom som en chock. jag trivs som fan, och skulle inte kunna fatt nan battre familj. men det hade ju vart roligt med en sprillans ny stadsjeep (a)

2007-11-30 @ 17:07:41
URL: http://www.thenanny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback