New York New York

Inlägget innehåller nu äntligen bilder. Fler kommer...

Då var man hemma igen efter en helg i New York. En väldigt spännande stad som har allt, men jag måste säga att jag saknade Boston.

Lördag
Jag och Elise lämnar huset srax innan kl 6 på morgonen för att hämta Steph och sedan in till South Station i Boston där vår buss gick ifrån. Kan inte påstå att jag kollade mycket mer på klockan efter det, men jag tror att vi var framme i NYC strax innan 11, efter 4 timmar på bussen. Efter att ha checkat in på Hotel Carter och mött upp Stephs pappa börjar vi att vandra genom The Big Apple. Hotellet låg precis bredvid Time Sqaure vilket var perfekt. Men (det finns alltid men) var ett riktigt äckligt, billigt och skitigt hotell. Huvudsaken är väll att man har en säng att sova på.
Dagen bestod av en promenad längst med 5th ave ned till Empire State Buildning och sen upp igen till Rockafeller center där vi "klättrade" upp för tornet och fick än en gång se den helt fantastiska utsikten över NYC och alla dess förorter från Top of the Rock. Ett måste om man är i NYC. Efter de svindande höjderna var vi nere på marken igen och jag fick min födelsedagspresent av Steph - skridskoråkning i Rockafeller Center. Skitroligt. Helt klart en av de bästa sakerna jag gjorde i NYC denna helg. Jag har nu åkt skridskor för första gången i NYC och det var grymt.
Sen var de dags för middag. Vi försökte få bord på ett ställe som heter ESPN Zone och är en sport bar på Time Square, men efter att vi fått reda på att de kunde ta upp till 2 timmar att få bord vände vi om. Vi hamnade på Friendly's, också på Time Square, men det var inte alls något speciellt. Servitrisen vi hade trodde inte att rätten jag beställde var stark, men ack så fel hon hade, så hon fixade en ny rätt. Efter en väldigt konstig middag med Steph och hennes pappa så var de kväll och vi skulle bestämma oss för vad vi skulle göra. Efter nått som nästan blev ett bråk mellan mig och Steph slutade med att jag fick se tvp butiker på Time Square och sen gick vi tillbaka till hotellet.

     
       
       
     



Söndag
Vaknade upp efter 8 och önskade att jag kunde sova längre. Frukosten åt vi i Trump Tower (vilket Steph tycker är jättehäftigt, men inte jag). Vi åt frukost på Starbucks i en av Donalds Trumps byggnade, vad är tjusningen med det?! Efter den "tjusiga" frukosten så fortsatte vi promenaden längst med 5th ave. Eftersom att jag gick med två katoliker så ville de in på en mässa i en helt otroligt vacker katedral på 5th ave som vi dagen innan besökt. Utan att ens fråga mig som är protestant, och inte kan kalla mig för en troende sådan, så hamnade jag på en mässa. Stod i bakgruden i katedralen med alla turister medans de var där inne nånstans i folkmassa och gjorde vad nu en katolsk person gör i kyrkan. Efter att mässan var över så gick vi till Central Park. Jag personligen älskar det stället, för runt om parken så reser sig en massiv vägg av höga byggnader. En mycket fin park.
Sen var det museum som gällde, Metropolitan of Fine Art, som det så fint heter och faktiskt ligger i Central Park. Eftersom att jag är i NYC med en såkallad konstnär så hade jag tydligen inge val utan fick spendera mina 3 sista timmar i NYC på ett tråkigt museum innan vi satte oss på bussen hem till Boston igen.

       
       
   



NYC är verkligen en fantastisk stad, men jag kan inte förstå hur folk vill bo där. Kanske om man hade för mycket pengar, men som en "vanlig" människa så fungerar det bara inte för mig.
Jag har allstå spenderat en hel helg i NYC utan shopping. Jag kan själv inte förstå att jag inte fick nå shopping. Jag fick gå in i två butiker efter att jag och Steph nästan börjat bråka, annars gick jag förbi butik efter butik som jag bara så gärna ville gå in i. Jag verkligen längtar tills min familj är här, för då kan jag få göra något som jag vill. Det enda jag köpte denna helg var en Kashmere-sjal (100%) för 5 dollar, på gatan. Jag var alltså dit med en kvinna som shoppar på gatan... Steph köpte också en sjal, såklart, och en fake-väska (ingen koll på vilken märke), som förövrigt var jätte ful, och en parfym. Det var den shoppingen vi gjorde. Så ni kanske kan förstå hur de kändes för Kristin att gå förbi butik efter butik som bara skriker hennes namn.

Nästa år ska jag önska mig NYC i födelsedagspresent av en annan person, någon som gillar samma sak som mig. Jag ska egentligen inte klaga för det är inte många som kan åka till NYC över helgen bara sådär, men jag hade högre förhoppningen. Och för alla er som undrar om Kristin köpt sin första drink i USA efter att ha fyllt 21 år, så är svaret fortfarande Nej!


Kommentarer
Postat av: Görnie

du är en liten shoppoholic:D..hihi

2007-11-12 @ 18:08:05
Postat av: Anonym

HAHA... stackars Kristin!
Du ar ju foorgullig du. Later ju nastan som din helg var pest och pina!
Sa farligt var det val anda inte?

2007-11-12 @ 20:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback