Project Swedish

Jag har nu i några månader pratat svenska med Harry när jag är ensam med honom. Och nu känner jag att han reagerar när jag säger något på svenska. Som om jag säger att han inte får göra något så gör han det inte, ofta i alla fall.
Han är väldigt smart och vet vad som är rätt och fel när de gäller de flesta sakerna. Han överaskar mig väldigt ofta när han förstår så mycket. Man kan verkligen prata med honom förutom att hans ord är mer skrik och låter gnällig.

Min värdmamma har du startat ett nytt försök att få mig att stanna kvar när mitt år här är slut. Hennes nya skämt är att vi ska göra om mitt rum som jag vill ha det. Och senast idag så frågade hon om jag ville stanna kvar om jag fick TiVo i mitt rum, fast på skämt såklart. Måste erkänna att det är väldigt roligt, för vi driver bara med varandra hela tiden.
Men jag måste även erkänna att det skulle vara roligt om jag fick inreda mitt rum som jag vill ha de, och måla om det om jag stannade kvar här ett år till. Jag vet precis hur det kommer se ut då!!!

Snart är det Lucia-firande i Boston, och jag kommer vara med i kören!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Haha, ni är roliga ni :P

Hon vill verkligen inte ha nån annan än dig Kristin ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback