Senaste nytt!

I söndags vann Boston Red Sox World Series och är alltså det bästa baseball-laget i USA (eller världen som de säkert skulle vilja säga) igen. De vann 2004 och i år, det året som jag är i USA och Boston så vinner de igen. Boston älskar Red Sox, allt handlar om baseball och Red Sox här. I tisdags (på Sams födelsedag) hade de deras tåg genom Boston. Jag har försökt hitta en bra bild från paraden på internet, men inte lyckats. Spelare åkte på The Duck Boats genom hela Boston där miljontals fan hylllade laget. Såg allt live på tv och det var galet. Galet mycket folk och helt galet. Snacka om en stad som älskar sitt baseball-lag. Har länge snacka om att skaffa mig en Red Sox-tröja, men nu måste jag definitivt göra det. Ska vänta till efter min födelsedag för man vet aldrig vad jag kan få...
Nu heja Boston på deras amerikanska fotbolls-lag The Patriots, som för övrigt redan vunnit några Super Bowls. Så det ska bli spännande.

I dag, Onsdag, är det Halloween. Och idag har de hänt mycket. Imorse cyklade Max på sin cykel utan stödhjul för första gången, och såklart jag jätte stolt över min pojke. Inte nog med det så börjar Harry gå. Så idag har vi varit ute på gatan och gått och gått och gått. Så jag är en väldigt stolt au pair idag! Hörde att det snöade hemma idag, och här har de varit varmt och skönt. Har gått runt utan jacka idag och myst i solen med mina underbara pojkar.

Sen var det igång, Halloween och Trick or Treat (Bus eller Godis). Sam och Max var pirater och lilla Harry var en elefant. Helt galet. Tänk er påsk, fast med pumpor överallt, spindelnät, gravstenar, skellet och t.o.m. läskig musik och ljud.  Så var det ikväll hos grannarna. Alla barn var jättefint klädda och det var massa godis och godis och godis... Fick även höra att om det inte skulle vara förpackat godis som man fick så skulle ingen villa ha det. Och i Sverige så är de mest lösgodis som gäller. Var jätteroligt att springa runt med barnen från hus till hus med alla kvarterets barn och föräldrar.
   
Första bilden är från vårt hus. Min pumpa är den längts upp i vänstra hörnet. Börjar bli gammal och hängig nu. Och andra bilden är från grannen.

Om en vecka fyller jag 21 år, vilket är jättestort i detta land. Ska försöka boka min uppkörning på den dagen så att jag får mitt amerikanska körkort. Och sen på lördagen så åker jag och Steph till New York för att fira. Sen kan jag börja gå ut igen, som jag kunde för 3 år sen i Sverige. På fredag ska jag, Pernilla, Ida och Steph på en musikal, Les Miserables. Fick biljetterna av min värdmammas (Elise) mamma i födelsedagspresent. Så de ska bli väldigt roligt. ¨
Hur som helst så älskar jag Boston. Den bästa staden som finns i USA. Men jag är sååååå trött på amerikaner. Varje dag händer något som gör mig irriterad på folket här. Men vad kan man göra. Älskar ändå stället på nått sätt...
 
52 dagar kvar tills min familj är här i Boston med mig!

Jag hoppas ni har koll på mina inlägg nu, för jag känner att ja börjar bli duktig på att uppdatera, speciellt med roliga bilder!!!!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Så fint du gjort! Nu blev jag lite avis faktiskt...

Postat av: Pernilla

GRATTIS KRISTIN!!! :D

2007-11-07 @ 14:30:59
URL: http://pernilli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback