Go Sox!!!!!!

Boston älskade baseboll lag har gått vidare till World Series. Det är stort, för alla i Boston älskar Red Sox och hatar New Yorks Yankes. Vinner Red Sox nästa match så vinner de World Series, vilket är de största man kan göra. Just nu är det 3-0 i matcher till Red Sox, och det är bäst av 7 matcher. Så hela Sverige, heja på Red Sox nu!!!
Och vinner dem så kommer Boston bli en galen stad!
                                                                                

I Fredags var jag i Salem (Salem Witch Village est. 1692). I Salem för flera flera flera år sen, på den tiden som man trodde att häxor var onda så hängdes pirater och brändes häxor i Salem, som ligger ca 20 minuter från där jag bor. Varje år besöker över 1 miljon Salem över Halloween, då det är där man ska vara. Och där var jag i fredags och spökade. Jag Steph, Sarak och Katy och hennes kille åkte dit och gled runt...

       
     
       
     
         

Igår Lördag var jag och Pernilla till IKEA, som alltid. Köpte lite småsaker, men de viktigaste var marabou choklad, daim, kaviar, tunnbröd och glögg. Mumma. Och till lunch åt jag såklart köttbullar med lingonsylt och brunsås....och pommes frites. Haha. Såååå gott.
 
Sen stack vi till Rockingham, New Hampshire och sprang igenom deras köpcenter en snabbis för Pernilla ville till HM.
Sen började vår snurriga kväll... Vi bestämde oss för att gå på bio Dan in real life eftersom att det var lördag och allt. Så vi stack till Burlington och började med att gå in i Barnes and Nobles för att köpa present till min pojke Sam som fyller år på tisdag och lite skivor till Pernilla. Barnes and Nobles är förövrigt ett helt underbart ställe med massa massa böcker och tidning, och Starbucks såklart.
 
Sen stack vi till bion. Killen som tog emot vår biljett sa något och vi gick vidare.. Sen kom vi på att han kanske kunde ha sagt något med fem....och att de var svenska. Så lilla blonda Kristin springer fram till honom och frågar om han sa något på svenska, och visst gjorde han det. Lite skoj var det. Han sa tydligen vart vi skulle på svenska och vi tänkte inte på det... haha
Sen när bion var slut, som förövrigt var helt okej, jag skrattade i alla fall ett par gånger, så visste vi inte vad vi skulle göra länge. Vi satte oss i Volvon och började köra hem mot mig. På vägen kom jag på att jag skulle försöka hitta ett outlet, så vi körde runt i ett industriområde kl 11 på kvällen. Efter att kört vilse så hittade vi det. Och på vägen hem så körde vi en Dunkin Donuts drive-trough för en varsin kopp varm choklad. Sen satt vi i bilen i mitt garage och drack vår varma choklad, som är skitgod för övrigt. Livet i USA är underbart. En flumig och galen kväll med Pernilla i bilen.

Nu, Söndag, sitter jag här i mitt rum och bara är. Väntar även på att något ska hända, som att Pernilla ska tröttna på barnkalaset hemma hos sig och att nått händer. Amerikaner är knäppa och det är 56 dagar kvar tills min familj är här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback