Amerika

Ni vet säkert redan att amerikaner är knäppa.
De snackar om att de vill att deras barn ska vara självständiga, men ändå så följer de dem varje steg de tar.
Det är lata och har alltid bråttom. Allt ska gå så snabbt som möjligt helt utan att lyfta ett finger. I Sverige fick jag alltid gå ut ur bilen, öppna garageporten, hoppa in i bilen och sedan köra in den i garaget. Här sker allt elektonisk, så man behöver bara trycka på en knapp i bilen och så är garageporten öppen.
Har man brottom så har man. Och där kommer väll snabbmaten in i bilden, och drive-through. Kan man köpa mat utan att gå ut ur bilen så finns det såklart drive-up bankomat och apotek här.
Visste ni förresten att endast 25% av amerikanska befolkningen har pass?
Ibland funderar man hur smarta människor i detta land är, speciellt när de gäller trafikskyltar. Först finns såklart de "vanliga" stop-skylten som vi även har, men sen har jag även sett en stop-skylt som de står "Full stop" på. Då börjar man fundera vad "Stop" egentligen betyder, eftersom att det även finns "Full stop". Enkelriktat-skyltarna är inte bara en skylt med ett tecken på utan de måste även skriva på skylten "Do not enter" eller " One way". Och lämna-företräde-skylten måste de såklart skriva "Yield" på så att alla fattar. Kan ni förstå hur mycket text man måste hinna läsa när man ute och kör i USA?!
En annan sak som ni säkert redan visste om amerikaner är att de flesta knappt vet vad som finns utanför deras stad eller delstat. De har t.o.m svårt att veta vart alla delstater ligger på kartan. Världskartan existerar inte ens.


Jag trivs verkligen, men jag blir bara mer och mer frustrerad över hur amerikaner är idioiter och lata människor. Jag kan inte fatta hur människor kan äta allt som man äter i detta land. Eller hur allt ska vara så bekvämt som möjligt. Jag kan förstå att det är så många som är överviktiga i detta land, men ingen verkar bry sig, inte ens föräldrarna.

Gonatt Sverige!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback