En ny helg i Boston

Världens bästa Boston.
Veckan spenderades i Cape Cod och tog slut på fredag här i Wakefield, sen började ännu en galen helg.

Lördag
Jag och Pernilla åkte till svenska paradiset IKEA. När man går där glömmer man att man befinner sig i USA och blir påmind när man hör någon prata amerikanska.


Inköpslista:

IKEA paraply i svenska flaggans färger
Fleecepläd
Bakmått
IKEA-kasse
2 "nackkuddar" till mina pojkar
Tandborstmugg
Doftljus
Galgar
Glasburk (som ska användas till barnen)
Laptop-kudde (bäst att ha i knät)
SUMMA: $54.75 (ca 383 kr)

Swedish food store:
Ahlgrens bilar
Tunnbröd
Daim
2 Kalles kaviar
3 Marabou chokladkakor
SUMMA: $23.72 (ca 166 kr)


Till lunch åt vi såklart köttbullar med lingonsylt och gräddsås. MUMMA!! Måste även nämna att lilla Kristin åt 16 köttbullar, så gott var det.


På kvällen träffade vi söta Ida och gick på bio. Vi såg The Nanny Diaries vilket är en film som måste ses om man är au pair. Den var väl bra...antar jag, om man är au pair! haha

Söndag

Jag och Pernilla vaknade väll vid 9-tiden, men eftersom att hennes säng var så skön så hade jag svårt att ta mig ur den. Planen var att vara vid Ida vid 11-tiden, men den sprack. Till frukost åt vi tunnbröd med kaviar på. Vet att kombinationen inte låter så underbart god, men det var hur gott som helst. Kaviar var en sak man börjat sakna.
Vi kom till Ida vid 12-tiden och sen bar det iväg mot Cambridgeside galleria för shopping.

Inköpslista:

Skor
Stickad kofta
Ögonskuggor
Stuprörsjeans som är snickarbyxor (låter tokknäppt)
Duschkräm + body butter + scrub
SUMMA: $162 (ca 1134 kr)


Som ni kanske märker så blev min helg väldigt dyr. Men de var de värt.  Hade skoj med flickorna och fick lite saker jag behöver, eller egentligen inte! haha
Känns som om jag har spenderat sammanlagt 4 timmar i bilen denna helgen med tanke på hur långt man måste köra för att ta sig överallt i detta land.

Nästa veckan börjar skolan här, och det ska bli skönt att barnen ska tillbaka, för då blir det förhoppningsvis roligare att jobba. Veckan i Capen var förövrigt rolig. Jag och Elise gjorde ganska mycket med barnen, som en utflykt till en annan "stad", minigolf och campfire på stranden. Barnen är inte här denna helg, och jag måste erkänna att jag saknar dem. Men imorgon får jag träffa dem igen, mina underbara troll!!!


Kommentarer
Postat av: simon

jag tyckte det bästa var att ikea hade svenskar som hälsade när man kom dit. och ballerinakakor, såklart. bra blogg!

Postat av: nisse

Hej gullet! låter som att du har det fortfarande bra där borta.. jag saknar dig här hemma. hade passat bra med en kicki-visit till lund igen tycker jag :) äntligen verkar mitt internet fungera så jag kan hålla koll på dig igen. uppdatera din blogg flitigt, det är jättebra för såna som mig som gärna läser och avundas :) älskar dig gumman, you know that! Pussssar på dig! Ge dig själv en kram från mig. / Din Nissse 4-ever

2007-09-07 @ 18:39:00
URL: http://mickanunleashed.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback