Looove it!

Amerikaner är knäppa och jag var nära att krocka med en galen amerikan, men ändå älskar jag det här. Jag trivs underbart bra och min familj kan inte bli bättre. Visst, jag jobbar och jobbar, men det är roligt.
Helgen har varit en lugn helg. Var hos Pernilla igår för första gången sen hon bytt familj. Hon jobbade kväll så jag gjorde henne sällskap. Mycket trevligt, plus att tösen hon tar hand om var en jättecharmig flicka som fuskar i armbrytning.
Idag har jag inte gjort så mycket. Alla fick massa andra saker att göra så jag väntade mest på att folk skulle ha tid för mig. Men det slutade med att jag, Pernilla och Ida hade picknick i Wakefield. Gott med thaimat.

På fredag åker vi till Niagara fallen med kursen vi läser på MassBay Community College. Ska bli skitroligt att se Niagara Fallen, plus att vi kommer åka till den kanadensiska sidan och får besöka ett annat land. Och inte nog med det så kan vi gå ut och parta där då åldern är 19 i Kanada och 21 som här i USA.

Tänkte uppdatera bloggen lite med bilder denna gång. Har inte gjort det på ett tag.
Väntar fortfarande på några bilder som Andrew tog på överaskningsfesten, men vi får se om det kommer eller inte.


Kat's 30-års fest på Tryst i Arlington:
       
     
 


 

Picknick I Wakefield med Pernilla och Ida:
     
 



Ska ta massor av kort när jag är i Niagara fallen. Hoppas det blir lika roligt som jag hoppas. Jag kommer i alla fall ha skitroligt med Ida och Pernilla.
Nästa vecka kommer det bli över 30 grader varmt igen. Livet här i Boston är hårt när det är som sommar fortfarande. Jag som precis börjar använda jeans, får ta fram shortsen och kjolarna igen, för sommaren är inte slut ännu.
Om 90 dagar kommer min familj hit till Boston. Längtar så efter dem. Jag ska fira jul och nyår med min familj. Kan det bli ett bättre år i USA?!
Har nu varit här i 4 månder. Tiden går snabbt, nästan för snabbt. Om 4 månder måste jag bestämma om jag vill förlänga mig tid här eller inte, och skulle jag välja idag så skulle jag förlänga, men man vet aldrig vad som händer de närmaste 4 månader som kan göra att jag ändra mig och vill hem.

Det är underbart här. Har mina vänner, mitt liv och en familj. Men jag saknar min familj, min mamma och pappa, och mina systrar. Min farmor och farfar och min släkt. Saknar er! Men det finns många andra än min familj i Sverige som jag saknar också, så ni ska inte tro att ni är bortglömda.

Efter helgen kommer en troligtvis en massa bilder från Niagara Fallen med de svenska flickorna!


Kommentarer
Postat av: annelie

Hej, hittade din blogg när jag sökte lite på aupair på nätet. De så att jag ska åka till usa snart som au pair. Jag har inte fått någon familj än, men jag är rätt säker på att jag kommer komma iväg. Jag vill iallafall och har nog bestämmt mig.. :)
Anyways, så.. Undrar jag bara, hur är de att vara aupair? Hur många barn tar du hand om och vilken organisation åkte du me ? EF ?
Vore iallfall jätteskoj om du ville berätta lite. Kram/anneli.

Postat av: Pernilla

Haha jag ser ju nästan solbränd ut! Skumt :P Fanken alltså vad kul vi ska ha! Jag lääängtar! Hihi nu fick du kommentarer :D vi hörs snygging! Puss

2007-09-24 @ 16:32:46
URL: http://pernilli.blogg.se
Postat av: Momagognonusos

Hey there :)
Det är så kul att läsa hur bra det går för dig :) Hoppas du får lika roligt i Nigara fallen som du hoppas :D kram

2007-09-25 @ 14:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback