Sommar igen?

Måste börja med att säga att jag har gått runt i sommarkläder i 3 dagar nu. Det har varit ca 35 grader här i veckan, väldigt konstigt eftersom september är höst för mig. Men nu sjunker graderna igen och det kommer bli runt 20 grader, men jag ska inte klaga. Kan säga att jag gillar inte solen längre, jag gillar skugga! =)

Var och klippte mig idag för första gången i detta land. Har varit orolig för mitt första besök hos en amerikans frisör länge nu, men Elise bokade en tid åt mig hos hennes frisör så jag fick en liten knuff. Damen var lite mysko, men det får duga. Håret är kortare nu och inga slitna toppar. Men damen tyckte de var så roligt att leka med mitt hår tror jag så hon fönade till en riktig amerikansk frilla. Fluff fluff skulle jag kalla de för, flygit hår och volym.


Tänkte lägga upp en typisk arbetsdag i Wakefield, så ni får se hur det är att vara au pair.

7:30 Börjar jobba. Går ner i köket och äter frukost medans barnen springer runt.
8:15 Sam går till skolan
8:25 Max åker till skolan
(Jag och Elise turas om att gå och köra barnen. Den som kör Max till skolan tar även med sig lilla Harry)
9:00 Slutar jobba för morgonen
11:00 Börjar jobba igen och sitter mest och väntar på att Harry ska vakna
11:20 Åker och hämtar Max från skolan (med Harry)
11:35 Max slutar skolan
12:00 Lunch
14:00 Harry har sin andra nap
14:10 Jag och Max har vårat "snackparty"
14:30 Går och hämtar Sam
14:50 Sam slutar skolan
17:30 Middag
18:00 Slutar jobba efter middagen om jag inte jobbar till 19:00 dvs...
18:30 Slänga alla ungarna i badkaret och göra den iordning för sängen
19:00 Slutar jobba

Glappet mellan att Sam slutat skolan och middagen är den jobbigaste delen. Ungefär 2 timmar för dem att leka, städa deras rum, göra läxor och kolla på tv. Det är då man är som tröttast och bara vill sluta jobba för dagen.

Imorgon (fredag) kommer Pernilla hit, och så ska vi färga hennes hår. Ska bli spännande. Sen så kl 2 så åker vi iväg mot Niagara Fallen och Kanada. Ska ta massa kort och lägga upp dem sen när jag kommer hem, vilket bli tidigast på måndag.


Kommentarer
Postat av: Nisse

Gärna en bild på nya håret :) Saknar dig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback