As time passes by...

Ligger här i min säng och väntar på att börja jobba igen efter min lilla rast. Solen skiner och det ser tyvärr varmare ut än vad det är.

Sitter här och kollar upp vad gamla klasskompisar har för sig, och inser snabbt hur många som är ute och ser världen. Vissa är borta i månader och bara lever livet och på något sätt blir jag lite avundsjuk. Jag har varit här i över 10 månader nu, och ser det inte som en resa längre. Jag lever i USA nu och känner mig inte som en turist. Min resa har blivit vardag, och känns inte längre som att jag är i detta land. Hur mycket jag än trivs och älskar att leva här, känns de nästan töntigt att säga att jag bor i USA när andra är så häftiga och reser jorden runt.

När jag kommer hem till Sverige har jag varit bott i USA i 21 månader. Jag känner redan att detta är det bästa jag någonsin gjort, och att jag lärt mig så sjukt mycket. Jag vet att mina 21 månader i USA kommer följa med mig hela mitt liv. Men är det lika häftigt som att resa jorden runt?

image312

Kommentarer
Postat av: Michelle

Häftigare!! ;) Utmaningen i sig tycker jag inte är själva resandet. Att se en ny plats med kompisar eller själv är ju enbart kul! Det svåraste tycker jag ha varit att försöka smälta in i en "färdig" familj som inte är ens egen, anpassa sig till deras vardag och att skaffa vänner & vara social. På en främmande plats där man är helt själv, till på köpet på ett språk som inte ens är ens modersmål! Nej, all credd till alla au pairer tycker jag!

Postat av: Amina

hahah ja eller hur var han snygg!
Bakom "kameran" stog dock ett gäng mindre snygga brandmän, fick ingen uppmärksamhet stackarna haha!

2008-04-03 @ 19:44:45
URL: http://aminatheresa.blogg.se
Postat av: Amanda

Vad kul :D Det skulle jag med vilja... Okej jag undrar massor, hur fungerade det med allt från och med det att du valt familj, och hur viste du vilken du skulle välja? och hur var det med språket.. var du bra på engelska innan och hur var det när du väl kom dit? dessutom undrar jag hur du kunde välja vad du ville läsa och allt de där... Skulle vara bra ifall du svarade :D hälst på mail: [email protected].. men det går även bra via min blogg..

Take care
Amanda

2008-04-03 @ 22:11:49
URL: http://mandizen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback