Florida nästa?

Nu har jag börjat planera lite hur mitt sista år här ska se ut. I juni blir de antagligen en långweekend i Florida med en annan svensk au pair. Vi måste bara enas om vart vi vill, Orlando eller Miami. Förutom det så har jag börjat kolla upp lite om en eventuell vecka på västkusten med Suntrek. Men jag har inte bestämt mig ännu om jag vill göra en sådan resa eller inte.

Min sista månad här ska jag försöka ta mig till Virgin Islands för en liten skön semester och sen bila genom Kalifornien. Men jag måste få någon med mig, för sällskap är alltid trevligt.

Något ställe jag missat och som jag borde besöka? Min sista arbetsdag i familjen är den 20 februari 2009, så om det är någon som vill ut och resa med mig efter det, säg till.

image312

Kommentarer
Postat av: Michelle

Oh vad skoj! Miami är så sjukt coolt!! South Beach är verkligen så häftigt och jag tror att det går att hitta hyfsat pris på typ hostels. Mikaela (http://theworldsgreatest.blogg.se) bodde ju i Miami i sin första värdfamilj så hon vet lite mer om det. Det ska vara bra uteliv och så där. :) Orlando gillar jag mest för alla nöjesparkerna! Island of Adventure och Sea World är mina favoriter, för de har bra bergochdalbanor (Kraken på Sea World tillhör min topp3!) och annan underhållning. Men jag har ingen aning om utelivet i Orlando. Jag vet dock att de ska ha en bra outletmall som några AP-kompisar varit på, om du ska dit kan jag ju kolla upp vad den heter... Så det beror lite på vad ni siktar på under er semester, vilket ni ska välja. :) Jag själv bor en bit utanför Tampa, I Bradenton så jag har 2 timmar till Orlando och 4 timmar till Miami. :p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback