Fredag och 10 timmar med barnen

Vaknade upp imorse av att jag hör min värdpappa tvätta. Min kropp skriker ett högt nej, men det enda som kommer ut ur min mun är en suck.

Jag har barnen i 10 timmar idag, och kommer inte att lämna huset. Jag måste alltså hålla min 5-åriga pojke sysselsatt under större delen av dagen annars får han sina utbrott han fått varje dag denna vecka. Igår tvättade jag en tvätt men lämnade resten så att vi kunde göra det idag. Eftersom att min värdpappa jobbar hemifrån idag tyckte han väll att han måste tvätta, och där sprack min plan för dagen.

Om jag håller mig sysselsatt och han hjälper till så brukar jag komma undan en arg 5-åring, men om det är tvärtom så spricker han snabbt.
Nu håller jag tummarna för att de inte tagit hand om disken också.

image312

Kommentarer
Postat av: Michelle

Haha, jaa Boston är väl inget drömresemål i sig, men två tjejer som jag träffade på au pair skolan i NY och blivit bra kompis med bor i Boston, så jag vill liksom hälsa på dom. :) Ska bli kul att se sig om i staden där de har sin vardag med. Fyy för att jobba 10 timmar och vara ledig hela dagen. :S Been there, done that. Usch! Tycker synd om dig och hoppas att dagen flyter på bra (just nu har min 5-åring ett utbrott i SITT rum för att hon var olydig och inte fick kolla film längre, shit happens).

Postat av: Naphie

Hej!!! såg att du är au pair, ville bara säga hej...ska nämnligen oxå snart iväg som au pair...en månad kvar till dess...

2008-04-09 @ 04:00:54
URL: http://roongnapha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback