Helgen schema

Igårkväll kom jag hem från en underbar helg i Washington DC med en massa galenskap och roliga människor. Tänkte lägga upp schemat från helgen så ni har lite koll på vad jag gjorde där.

Fredag 11 April:
2:00
Kom fram till Riverside station i Newton, MA där bussen avgick
2:40 Efter mycket besvär med passagerare och annat lämnade äntligen de två bussarna Boston mot Washington DC
00:30 Anlände vi till hotellet i Washington DC och alla skyndade sig in på sina rum för att få sova i riktiga sängar och inte i en obekväm buss.

Lördagen 12 April:
7:30
Klockan ringde inne på vårat rum och de flesta började göra sig iordning...
8:00 Insåg jag att jag fick lov att hoppa upp ur sängen
9:00 Efter en god frukost på Starbucks slängde vi oss alla i de två bussarna och påbörjade vår tur genom Washington DC.
12:30 Efter att ha sett nästan alla "viktiga" platser man kan se i DC var de dags för lunch och shopping. Hann dock bara med en affär sen tog tiden slut.
3:30 Började vi dra oss tillbaka till hotellrummet för att göra oss redo för balen.
4:00 Var alla flickor i full gång med att göra sig balsnygg.
6:00 Var vi klara och började traska ned mot lobbyn och bussarna
6:30 Då alla (äntligen) kommit på rätt bussar så bar det iväg mot Annapolis, MD och the Naval Ball 2008.
7:30 Var ni äntligen framme och alla två bussar fulla med tjejer från hela världen invaderar balen och alla navy-killar
11:45 Sista dansen. Jag och Sofie'orna hade vår sista dans upp på läktaren. En galen barfotadans till Highway to Hell med AC/DC
12:00 Bussen lämnade Annapolis och the Naval Ball

Söndag 13 April:
8:00
Klockan ringde och de var dags att gå upp igen
9:15 Efter en frukost på Dunkin Donuts och Starbucks lämnade vi lobbyn för en trevlig promenad mot Vita huset.
10:00 Började vi sakta gå tillbaka mot hotellet men fastnade på lite olika ställen, och sen var det dags att köpa mat för bussresan.
12:00 Packade och klara, och vi hoppade på bussarna hem mot Boston igen
9:15 Var vi hemma i Boston igen.

Under resans gång har jag varit i 7 delstater. Massachusetts, Connecticut, New York, New Jersey, Delaware, Maryland och Virginia, och sen Washington DC, men de räknas ju inte som en delstat.

Såg många buskar där, men ingen Bush. Vi var 7 svenskar tjejer på bussen och det var sjukt roligt. Tänkte jag skulle berätta lite om balen i ett senare inlägg, för de var verkligen resans höjdpunkt.

image312

Kommentarer
Postat av: Amina

åå du är tillbaka:D finally haha!
Hur var det?
Jo jag är näst intill säker på att jag ska byta, kan inte säga att jag är helt säker för jag vet inte riktigt vad som krävs för en rematch!Men jag ska träffa min consuellor imorgon så då får vi se....
Så washington, en stad jag borde besöka?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback