Helgen som varit, del 2

Är det något som sett filmen Studio 54? Någon som minns den gamla damen som faller ihop på dansgolvet i slutet på filmen?

I fredags gick jag och tre andra au pairer ut i Boston. Vi hamnade på ett ställe där det kryllande av jobbiga amerikanska seglare. Dom såg lite ut som Håkan Hellström med sina kläder och mössor. Kan inte påstå att dom fick en massa tjejer för att de såg ut, snarare tvärtom. Hur som helst, dessa killar var antingen jättetrevliga eller jättedryga. Det var vissa som bjöd på drinkar och shots och andra som snarare tog tjejernas drinkar.

Helt plötsligt märker man hur det blir ett hål mitt på dansgolvet, och en folksamling bildas. På golvet ligger en av dessa seglarkillar på mage, och inte många förstår vad som hänt. Folk rusar fram för att hjälpa honom, och när de vänder på honom för att se vad som hänt, ser man hur golvet är fullt med blod. En som jobbade där började skrika Cut the music, call 911 och folk runt om blir nästan helt skräckslagna. Killen ligger fortfarande på mage på golvet, helt livlös, och folk börjar ta upp deras mobiltelefoner och ringer 911. Efter ca 5 minuter kommer en polis till dansgolvet lyser med en ficklampa och sedan bär det ut honom därifrån.

Killen ska alltså ha ramlat handlöst från en upphöjnad och slagit i huvudet med en väldig kraft. Jag vet inte om det kom någon ambulans och hämta honom, eller vad som hände, men killen var medvetslös i minuter med huvudet rakt ned i golvet.

Om det är någon som sett Studio 54 och minns när den gamla damen faller ihop på dansgolvet, förstår vad jag menar när hela stället stannade upp, musiken tystades och någon skriker Call 911. Och där ligger hon på golvet, med ansiktet nedåt...

Vi såg aldrig de där seglarna efter det.

image312

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Men usch va hemskt :S

Postat av: Amanda

Hejsan! va kul att vara Au pair.. eller vad tycker du? jag funderar med på att åka, men undrar typ 1000 saker. Kan jag få fråga dej om dom? du kan väl höra av dej till min mail; [email protected] eller min blogg :)

Take Care
Amanda

2008-04-01 @ 19:12:53
URL: http://mandizen.blogg.se
Postat av: Jannica

Usch, obehagligt när sådant händer! Hoppas han klarade sig iaf!

2008-04-02 @ 00:09:43
URL: http://missjannica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback