Tiden rinner iväg

Då var de bara 10 dagar kvar till man stod på svensk mark igen. Tiden går alldeles för snabbt att jag själv inte hunnit inse än att jag snart är hemma i Sverige. Efter en dag med bara problem så känner jag hur underbart de ska bli med semester, men jag vet inte om Sverige är min drömdestination.

Jag tror att jag gått och blivit rädd för hur jag kanske kommer at känna av att komma hem. Sova i sin egna säng, och helt enkelt vara hemma. Jag tror att jag är rädd för att det ska kännas så bra att komma hem, att jag inte vill tillbaka till en av mina barn som spårat ur totalt. Men samtidigt så vet jag att jag vill tillbaka. Jag vet att jag vill spendera sommaren här, och att jag är långt ifrån klar i detta land. Jag vet att jag vill tillbaka till mina vänner och självklart min värdfamilj även om de är som de är just nu. Jag vet att jag vill tillbaka till mitt liv här i Boston, men ändå är jag rädd. Jag är rädd för att känna de jag inte vill känna, hemlängtan för första gången.

Men nu är det bara 10 dagar kvar, sen är jag hemma. Och även om jag är lite rädd så känns de underbart att få komma hem, men samtidigt så overkligt då mitt liv är här.

image312

Kommentarer
Postat av: Anna

Snart kommer du hem, snart kommer du hem, snart kommer du hem! :)

2008-04-30 @ 20:26:49
Postat av: Momagognonusos

Det kommer gå hur bra som helst :)

2008-05-01 @ 02:11:55
Postat av: Anna Jadelind

Hej! Jag heter Anna och är en 18-årig tjej från Halmstad. I augusti ska jag åka till USA som au pair, så har tjuvkikat lite på din blogg :P Jag har den senaste veckan haft kontakt med en familj i Boston, å fick ett mejl att dem jättegärna ville att jag skulle komma till dom :). I'm so excited! Har läst här att du bor i Boston å tänkte fråga lite vad du tycker om att åka dit :)
Ha de bra :)
Anna

2008-05-02 @ 08:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback