Lunch i Sverige

Jag satt och pratade med mina barns mormor idag vi lekplatsen. Vi pratade om allt möjligt och kom in på ämnet mat. Jag sa, som jag sagt så många gånger innan, att jag saknar att äta ett riktigt mål när det är lunch. Som många amerikaner, så blir hon förvånad över att vi äter två riktiga mål per dag, och hennes reaktion blir:
I can't believe how you can stay so thin?!

Jag visste vad jag skulle svara på det, och skrattade bara lite. Jag kan säga att det är lättare att vara smal genom att äta riktig mat än att äta smörgåsar med jordnötssmör och sylt. Amerikaner kan verkligen ge en ett gott skratt.

None


Kommentarer
Postat av: Momagognonusos

Haha.. så sant, så sant :)

2008-08-21 @ 13:58:30
Postat av: Malin

det är mkt man INTE kommer att ta med sig hem till Sverige minsann. inte minst det vi pratade om ikväll på msn, om barnuppfostran. det är sannerligen en annorlunda och något udda värld vi lever i. må så gott.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback