De svenska au pairerna

På min äldsta pojkes skola finns de två andra svenska au pairer. Jag brukar lyssna på när de pratar med varandra, vilket är lite spännande då jag inte vet om de har upptäkt att jag också är svensk.

Det här är tjejer jag aldrig skulle vilja umgås med så jag är nästan glad över att de inte gått fram och pratat med mig ännu. Som jag berättade innan så är modet här i USA inte de bästa. Modet finns här, verkligen, men de verkar inte som att alla har upptäckt det. Jag personligen tycker att de finns underbar shopping i detta land, men tjejer går ändå runt i mjukiskläder, flip flop eller UGG-skor. Det är som att de inte säljer andra kläder och skor i butikerna.

Igår såg jag dessa två svenska au pairer på skolan igen. Ena tjejen gick runt i fula klarblåa plysch-byxor och den andra i UGG-skor. Jag blev nästan chockad! De har lika dålig smak som amerikanska tjejer.

Jag har inte förstått hur man kan vilja gå utanför dörren i mjukiskläder. Men i detta land verkar de inte vara något problem med att ha en "ledig" stil. Jag kan förstå att UGG-skorna är sköna, men jag kan inte påstå att det är snygga för det! Och när jag ser två svenska au pairer klä sig likadant blir jag nästan rädd. 

Läs 
artikeln om LA's mode, Ugg! Enough! 
Tyvärr är det sant, folk går runt såhär i USA, men gärna med mjukisbyxor.

image299
 


Kommentarer
Postat av: laila

i usa har jag bara pa mig mysklader. jag bryr mig inte vad andra tycker. om det ar fest sa klar jag upp mig MYCKET mer an jag skulle vaga i sverige.

i sverige klar jag mig i "riktiga" klader, dar skiter jag inte i vad andra tycker. vardags klader o fest klader skiljer sig inte sa mycket heller. jag vet inte varfor jag fungerar sa.

ha det bra!

2008-02-08 @ 19:17:37
Postat av: Niklas

Tänk om någon av dessa nämna au pairer läser din blogg! Haha. Drama!

Postat av: elin - au pair in New York

Hej jag haller med. Jag skulle aldrig fa for mig att ga utanfor dorren i mjukisklader! eller Uggs for den delen. Usch och fy..

2008-02-09 @ 01:08:17
URL: http://elinee87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback