Med rätt att klaga

Vaknade imorse och visste att jag inte vill gå upp ur sängen, men jag hade inget val.

Kom ned till köket och möttes av barnen och en värdmamma. Hon säger att Harry behöver en ny blöja för att hon inte hunnit byta, och sen åker hon iväg. Jag tog med mig han upp för att byta och insåg snabbt att han hade bajs överallt, bra start på dagen. När jag står där och sliter med att göra honom ren igen kommer Max upp för trappen och säger att de inte finns nån bensin i bilen. Hurra tänker jag tyst för mig själv, då jag inte var den sista som körde bilen och inte tankat. Jag lyckas få ut alla ut ur huset för att köra till skolan och sätter mig i en bil där bensin-lampan lyser. Räknar snabbt ut att jag klarar mig till Max skola och sen till macken. I baksättet sitter en Max och gråter då han halkade utanför dörren någon sekund innan, men jag är för trött för att orka bry mig och kör iväg.

Efter att ha släppt av honom på skolan och sen tankat är jag och Harry hemma igen. Jag gör iordning hans nappflaska och går sedan upp på hans rum för hans vila. Då klockan är 9, och jag egentligen slutat jobba, märker jag att min värdmamma inte kommer och byter av mig så jag får lägga honom på min lediga tid. Kvart över 9 är jag nere i köket igen, och kan äntligen få njuta av att inte jobba, ett tag....

Jag är sjukt trött då det skiljer 3 timmar mellan Boston och San Diego. Vi har kommit tillbaka till ett stökigt hus, då min värdmamma har gett upp att städa. Harry är en jobbig unge nu när han varit en vecka med sin pappa, så jag måste göra honom till en söt och fin pojke igen som inte skriker och slåss. Jag mår fortfarande illa och kan inte äta mycket. Jag känner att jag inte vill jobba idag.

Om 40 minuter är de dags igen, och jag är nästan hundra på att jag kommer stå där med Harry när han vaknat, och inte hitta några kläder. Stressad för att jag ska hämta Max och hittar inga rena kläder.. Och jag är nästan hundra på att dagen kommer fortsätta i samma mönster.

Livet som au pair är hårt. Vissa dagar undrar man verkligen varför man tagit beslutet att förlänga, men andra dagar så vet man precis varför man vill stanna.

image299

Kommentarer
Postat av: malin

Tack för dina tips!

Jag har hört av flera stycken nu att cultural care kanske inte är det ultimata valet . Dom kommer hit till östersund i april och ska ha möte!

vilka arrangörer åkte du med? och hur lång tid
tog det innan du hittade din familj som du bestämde dig för?

Tack så länge
/ M

Postat av: Niklas

Thank god att jag inte ska ta hand om småbarn, haha.

2008-02-26 @ 22:44:34
URL: http://blog.toobigtofitinhere.com
Postat av: Amina

Nej vilken dag!

Ja nu är jag faktiskt klar med visumpapprena:D Så efter måndag när jag varit hos ambassaden, då kan jag börja förstå att jag faktiskt ska åka!
Jag vågar liksom inte tro det!

2008-02-27 @ 09:03:18
URL: http://aminatheresa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback