Fint besök

Har inte skrivit om mitt fina besök från Sverige ännu, så här kommer det.

Söndag, 23 dec

Hämta upp min familj på Logan Airport efter att gått runt nästan en hel dag och varit nervös.
Kör till hotellet och sen går ut och äter nån amerikansk middag på en pub i närheten. Sov på hotellet med min familj.

Måndag, 24 dec
Vaknar upp kl 5:30 av en syster som tänder lampan, sätter på tv och kommer hoppades i min säng.
Firar julafton inne i Boston. Dagen börjar med en promenad i Beacon Hill och shopping på Newbury Street. Sen åkte jag och pappa och hämtade hyrbilen. Sen en promenad till Fanuil Hall och tillbaka till hotellet för ombyte och tillsnyggning inför vår middag. Hade bokat bord på en fransk restaurante vid hamnen. Jättegod mat och världens bästa umgänge.
Sen tar jag bilen hem till Wakefield där jag spenderade natten, själv.

Tisdag, 25 dec
Vaknar upp av en alarm klocka och inte en syster, och går ned till vardagsrummet och julgrannen där min amerikanska familj väntar. Dags att öppna paket. Sen åker in till Boston för att hämta min familj. Kommer till hotellet inne i Boston och får höra att min äldsta syster blivit matförgiftad och legat och spytt hela natten. Vi slänger in oss i hyrbilen allihopa och kör mot nästan hotell i Woburn. Sen lämnade vi min syster på hotellet och åkte runt på en kort liten sightseeing runt där jag bor. Dock var det juldagen och ALLT var stängt, så de blev bara att köra runt. Sen hem och byta om för julmiddagen hemma hos min amerikanska famlj. Middagen blev jätte lyckad och mycket trevlig. Efter middagen åkte vi runt och kollade på fina upplysta amerikanska hus runt om, och sen tillbaka till hotellet och min syster.

Onsdag, 26 dec
Åker till hotellet och hämtar upp familjen. Sen kör vi in till Boston, lämnar tillbaka bilen och sätter oss på bussen mot New York City. Mycket trafik och resan tog oss ca 5 timmar, men vi klarade det. Kom fram och blev hämtade av två fina limo-bilar (tyvärr inte sånna där långa, utan de korta fina) och kördes till vårt hotell i New Jersey. Kan säga att de blev en tidig kväll för alla var måttligt trötta.

Torsdag, 27 dec
Så vad är de första man gör när man kommer till New York? Jo, man går längst med 5th ave, samt shopping såklart, och Time Square. Vi försökte helt enkelt bekanta oss med den lilla staden som vi skulle spendera 5 hela dagar i. Ska jag vara ärlig så minns jag inte så mycket av vad vi gjorde den dagen, men jag antar att de var då vi shoppade lite.

Fredag, 28 dec
Vi börjar med en trip upp för lite utsick över New York från Rockafeller Center ochTop of the Rock. Efter att ha sett hela staden och alla förorter i dagsljus var de dags för en Ben & Jerry's glass för att sedan dra oss vidare till SoHo. Och vad tror ni att vi gjorde i SoHo om inte shoppa ännu mer. Kan meddela att jag hittade en Face Stockholm-butik där, vilket jag tyckte var skithäftigt. Efter en hård dags shopping har mörkret lagt sig och vi drar oss tillbaka till Mid Manhattan för ännu en trip upp i Top of the Rock. Denna gång såg vi New York på kvällen, vilket var superhäftigt. Så långt ögat kunde nå såg, lyste det.

Lördag, 29 dec
Vi beslöt oss för en dag utan shopping och tänkte göra sånt som man borde göra som turist, besöka museum. Så vi satte oss i två taxibilar och blåste iväg mot Metropolitan of Fine Art. Efter att ha gått där i 2 timmar, studerat två otroliga målningar så var de dags för lunch. När vi åkte från Hilton hotellet i New York till museumet så såg vi massa affärer vi snabbt insåg att vi måste in i Madison Ave. Så efter en god lunch spenderade vi mycket pengar och ännu mer tid i åtminstone 2 butiker. Vi hade helt enkelt drivit Johan och pappa till vansinne efter att ha spenderat så mycket tid i endast två butiker. Och hungriga som få hamnade vi på en helt underbar italiensk restaurante. Kan tillägga att jag inte tog med mig någon väska denna dag, för jag hade bestämt mig för att bara gå runt utan någonting i händerna eller på axeln. Men såklart fick jag lite shoppingkassar i handen när dagen var slut.

Söndag, 30 dec
Ny dag, nya möjligheter. Vi tog tunnelbanan (som riktiga New York-bor gör) från G Washington Bridge till Ground Zero nere i lower Manhattan. Efter att ha sett det stora hålet som är kvar efter tvillingtornen, trodde vi att vi skulle få fynda på Century 21 (märkeskläder till billigare pris), men vi ångrade nog att vi satt foten på det stället. Alldeles för mycket folk, saker´, oordning och skit, så vi vände på klacken och flydde fältet. Mot South Seaport och en god lunch. Hittade ett Abercrombie & Fitch där som inte hade något kö utanför (som butiken på 5th ave har), men istället hade sjukt med köer inne i butiken. Sen började vandringen upp mot...helt ärligt så vet jag inte vart vi var påväg. Vi varndrade i alla fall igenom Chinatown, Little Italy och SoHo där vi sedan tog tunnelbanan tillbaka till mid Manhattan.

Måndag, 31 dec
Vaknar upp, packar våra väskor och slänger in oss i en shuttle-buss in till Manhattan. Dags att byta hotell för kvällen. Vi hamnar på ett jättefint hotell mitt i smeten och vårt rum ligger på 30de våningen, så man ville inte vara allt för nära fönstret. Eftersom att de var vår sista dag i New York, blev de en lugn och skön dag. Vi gick till 5th ave för att köpa massa Redken-produkter och gjorde Johan och pappa galna igen som satt och vänta på oss i 40  minuter. Några hårprodukter rikare så satte vi oss ned för en god sushi-lunch (såklart). Sen var de bara att gå tillbaka till hotellet och kolla på hur New York förvandlades till en helt galen stad. I gatuhörnen stod de flera polistrupper och laddade upp inför kvällen, och kravallstängsel och avspärrningen. New York gjorde sig redo för ett nyår-firande med över 1 miljon människor kring Time Square. Tillbaka på hotellet tog vi ett tupplur och gjorde oss sedan fina inför vår nyårsmiddag på den goda italienska restauranten som vi hittade förut. Måste säga att vi hade de mycket trevligt tillsammans, och underbart god mat. När klockan var lite innan 21 stack jag och Maria tillbaka till hotellet för att byta om till varma kläder och sedan gå emot Time Sqaure. Vi hamna inte på Time Square, men vi hamnade på 7th ave och kunde se firandet framför oss. Efter att ha stått där i 3 timmar började nedräkningen, och man hör nära 1 miljon människor, och sen fallen den kända bollen och det nya året var här. Helt galet, men nu kan jag i alla fall säga att jag varit där och sett de stora fenomenet under nyår. Efter att ha stått upp i 3 timmar gick vi raka vägen hem och la oss. Ett nytt år och vår sista natt i New York.

Tisdag, 1 jan
Vaknar upp på de fina Hilton hotellet på 6th ave och ser att de regnar ute. Packar väskorna och springer sedan ner till lobbyn för att träffa Lillebror Daniel som vari NY över nyår. Sen hoppar vi in i en taxi och beger oss till busstationen för att åka hem till Boston igen. Påvägen dit upptäcker jag att jag glömt min bussbiljett på hotellrummet i New Jersey och inser snabbt att vi måste skynda oss för att köpa en ny. 30 minuter senare och en arg och otrevlig kärring i Greyhound-disken så springer vi med alla väskor till bussen.

Onsdag, 2 jan
Sista dagen med famljen. Jag och syster Maria åker in till Boston och hotellet. Sen drar vi till Macy's för sista gången och Newbury Street för den sista shoppingen. Sen fort tillbaka till hotellet, omorganisera alla resväskor och se till att de får med alla mina saker jag vill skicka hem. Sen åker vi till flygplatsen. Mycket stolt är jag som hittade till flygplatsen ifrån Boston, med hjälp av min syster och mamma. Sen parkerade vi, gick till terminal E där de andra väntade och sen var de dags att säga hej då. Kan även nämna att min familj på 5 personer checkade in 8 väskor (lite för mycket shopping kallas det för). Sen såg jag dem försvinna in i säkerhetskontrollen och bland allt folk. Där stod man kvar, ensam. Då var de bara att vända om, betala parkering, hoppa in i bilen och köra hem. Utan sin familj.

Till min familj: Om jag skrivit fel eller glömt något viktigt, säg till så ändrar jag. Svårt att minnas allt vi märkte jag.
Tack min familj för att ni kom och hälsade på mig och firade jul och nyår med er. Ni är guld värda. Älskar er!

image299


Kommentarer
Postat av: Lillebror

Så fick jag vara med på den hära bloggen också! Stort! :D

2008-01-07 @ 17:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback