Jag saknar Tomas

Idag har jag varit och klippt mig...för andra gången i detta land. Första gången jag klippte mig jag inte nöjd har varut rädd för att aldrig hitta någon frisör som är bra.

Idag tog jag tag i det och klippte håret. Ingen speciell frisyr alls, bara bort med de slitna håret. Men frisörer i USA verkar ha en tjusning för pudelfrillor, för just nu känner jag mig som en pudel. De gör värsta volymen och vågigt, som en pudel. Klippning blev väll bra, men hon kunde ha tagit de lite lugnt med den runda borsten.
Frisören jag hade sa knappt någoting till mig. Hon frågade hur jag ville ha de och se var hon tyst. 30 minuter senare hade jag fått pudelfrisyr, och hunnit betala.

Jag är van vid min Tomas hemma i Sverige. Han är bäst (han och Fia)! Tomas han klipper och klipper, en riktigt perfektionist. Han snackar och snackar och har stenkoll på hela min familj. Efter en timma har man blivit snygg i håret och hunnit betala. Här har de bara klippt av där de behövs, utan någon speciell metod känns de som. Jag saknar Tomas! Jag saknar en frisör som klipper och klipper, och pratar och pratar!

130525-295Kristin som pudel!
Och tänk på att de var 2 timmar sen nu, så det har lagt sig väldigt mycket. Visst, de ser helt okej ut, men de kändes verkligen som att allt hår stod rakt ut på huvudet. Synd bara att de inte kan synas på bild.




image299

Kommentarer
Postat av: Anna

En skönhet klär i allt vet du Kristin! :)

2008-01-27 @ 09:35:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback