Party car

Idag var jag och Pernilla (såklart, vem annars?) till Natick Collection, en galleria som ligger ca 50 minuter från mig. Den är skitbra så ibland är de trip dit värd pengarna, tiden och besväret. Pernilla som för en månad sen krockat kör fortfarande runt i den krockade bilen som helt saknar ena lampan fram.

Vi tog henne bil till Natick idag, för att jag inte orkade köra (antar jag) och de fortfarade var ljust ute så hon fortfarande kunde köra den. När vi var påväg hem hade de börjat bli lite mörkt och vi tänkte inte mer på att hennes bil ser ut som den gör, tills vi passerade en polisbil. Pernilla började tänka att polisen skulle stoppa henne när hon passerade, och av någon anledning så hade hon rätt denna gång. Efter oss kom en polisbil som tvingade oss att stanna. Ut ur bilen kommer en lång, amerikansk konstapel och börjar titta på bilen. Han tar hennes körkort och registreringsbevis och sätter sig i sin bil igen. Så där satt vi och väntade.

Det är lite roligt att vara den som sitter där i bilen och har blivit stoppad, för man vet själv hur mycket man tittar när man ser någon annan som är stoppad. Och såklart så tittade alla som passerade på oss.

Sen kom konstapeln tillbaka och säger att bilen måste fixas för den får inte köras i detta skick. Pernilla som länge har försökt fått sin värdmamma att fixa bilen, ser nästan frustrerad ut och säger att hon försöker få bilen lagad men ännu inte lyckats. Vi kom undan utan böter eller varning.

Första gången jag blivit stoppad av en polis här i USA (eller överhuvudtaget), och jag måste säga att de amerikanska polisbilar är helt underbara med deras blinkade ljus överallt. Det är rena rama partyt i bilen. Kommer sakna dem när jag kommer hem till Sverige och våra saftblandare.

image299

Kommentarer
Postat av: Maria Vuitton

Var gärna med i min grymma tävling, det enda du behöver göra är att skriva 1 kommentar och din skostorlek! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback