Spank

Hur vanligt är det att man i dagens samhälle sminskar sina barn? Jag trodde det var något som dött ut, men en mamma bevisade mig motsatsen idag.

Jag känner folk som blivit smiskade när de var barn, men jag trodde inte att man gjorde de längre. Speciellt inte efter att det är så många som ser de som barnmisshandel och de blivit mer tabu än uppfostran.
Idag när jag satt och väntade på jujitsun var det en mamma som smiskade sitt barn lite lätt för att han inte slängde papper i papperskorgen. Hon gick till och med ut med honom, och de kom tillbaka efter en halv minut. Min första tanke var att han hade fått smisk, men att hon inte ville göra de inför alla på jujitsun.

Är det bara jag som ser det som en gammeldags uppfostran? Är de vanligare i dagens samhälle än vad jag trodde? Den mamman är väldigt speciell, så samtidigt som jag blev chockad över att hon smiskade sin son, så blev jag inte överaskad.

image299


Kommentarer
Postat av: Marie

I USA är det inte alls ovanligt, snarare tvärt om. I hälften av staterna är det t o m tillåtet för lärare att slå eleverna. En klar majoritet av befolkningen tycker att det är upp till var och en om man vill slå sina barn, och enligt de undersökningar jag har läst blir en stor andel av landets barn agade av sina föräldrar. I Sverige är det mycket ovanligt med föräldrar födda i Sverige som tycker att aga är bra.

2008-04-02 @ 16:51:24
Postat av: Harald

Hej, I början på 90-talet så läste jag om en kille som hade varit utbytesstudent i USA (i Texas) och vittnade om den stränga disciplin som rådde i hans värdfamilj (även mot honom). De som bröt mot de regler som rådde i hemmet kunde bli bestraffade genom smisk på stjärten. De fick först dra ner byxorna (och underbyxorna) för att sedan lägga sig över knäet på någon av värdföräldrarna. Därefter så fick de smisk med en s.k. träpaddel tills det att skinkorna var blossande röda. De hävdade att de inte bara hade rätt att utdela smisk utan att det också var deras skyldighet att vidta denna bestraffning då någon bröt mot dessa regler.

2009-09-17 @ 17:15:08
Postat av: Kdnjk

Hur gammalt var barnet som fick smisk? Pojke eller flicka?

2011-06-07 @ 23:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback