Komplicerade amerikaner

Idag tog jag beslutet att gå till en doktorn angående min fot. Jag antar att ingen missat att jag stukade min fot för en månad sen (exakt idag) och att de fortfarande inte blivit bra. Jag har nu insett att min fot behöver lite mer hjälp än vad jag trodde. En månad senare och jag är fortfarande lite svullen, har ont och fotknölarna ser ut och känns olika.

Kollade upp på au pair-sidan vart jag kan gå för att få hjälp och börjar nu sakna Sverige. Hade jag varit i Sverige hade jag bara gått till vårdcentralen, men nu har jag en lista framför mig med 64 olika doktorer runt om mig som jag kan gå till. Så frågan är då, hur fasen väljer man doktor? Varför ska de vara så komplicerat? Varför finns de inte ett ställe jag kan gå till?

Nu väntar jag på att min counsler/kontaktperson ska höra av sig angående min försäkring så att jag vet att det är grönt. Att allt ska vara så komplicerat!

None

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag vet, det är toksvårt att veta vem man ska gå till! Gissa om jag fick chansa när jag skulle hitta en sjukgymnast till mitt nyopererade knä förra sommaren i New york?!



Lycka till och hoppas foten kryar på sig! :)

Postat av: Pernilla

Eller så gör man som mig och åker till akuten och skiter i försäkringen :P

2008-06-27 @ 01:06:25
URL: http://pernilli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback