Ogilla köpförbud

Det hårda med att vara au pair är att man shoppar på tok för mycket.
Jag tror att jag äntligen kommit fram till varför jag gör det, och har även insett att det inte finns mycket som kan ändras.

Eftersom att jag jobbar med små barn klär jag mig i "osköra" kläder, tråkiga skor och endast små örhängen till smycke. Sen när jag är ledig vill jag klä upp mig och känna mig finare. Det värsta är då att när man är ute och shoppar så dras man till att allt som är fint, på tok för fint, och massa högklackat. Jag säger inte att de är såhär för alla au pairer, utan att det är mitt problem just nu.

Jag gillar inte shoppingförbudet jag har just nu. Det är visserligen jag som förbjuder mig själv, men det är så svårt att inte köpa något man verkligen gillar att jag lite då och då bryter det.

Jag har fortfarande problem med min vrist som jag stukade för 3 veckor sedan, och vet att jag inte kan gå runt i höga klackar ännu, men dessa skor är nått jag måste ha.

None

Kommentarer
Postat av: Michelle

Jag är på, jag har precis samma problem!! Man jobbar ju i typ jeans, shorts och t-shirts hela tiden så när man ska shoppa vill jag ha klänningar, i mängder!! Jag har också shoppingförbud men det går ganska bra... Jag lever fattig på $10 i veckan men tröstar mig för att jag kan shoppa loss senare.

Postat av: J

Tvärtom för vissa au pair-flickor, de måste klä upp sig.

2011-07-28 @ 15:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback