Bloggar

Är man själv en bloggare måste man självklart läsa andras bloggar, så fungerar det.
Nu har jag fastnat för en ny blogg som inte handlar om mode, skönhet, inredning, au pairer eller livet hemma i Sverige, utan handlar om något ännu viktigare än så.

I natt sov jag under bar himmel, liggande på en tältsäng överspänd med ett moskitnät. Det var fullmåne, stjärnklart och tyst sånär som ett djurs skrik i fjärran.

De civila chaufförerna, som kör denna konvojs lastbilar, tände en eld och slaktade sedan en get de hade med sig. Deras eld var det enda ljuset i den månklara natten.
                    Skrivet av johanne 21 mars 2008, klockan 13:57

Johanne Hildebrandt skriver om de svenska skyttekompaniet som nu är i Tchad och skyddar FN´s operationer i området, och flyktingarna. Mycket bra skrivet och mycket intressant att följa dem.

image312


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jaaa, mycket barn kommer. Fast det är bara mysigt! :)
Kom på att en till lärare i min skola gick nyss in på sin mammaledighet för hon får barn vilken dag som helst!! :) Kul kul!

Postat av: Jannica

Jag har höga förväntningar på Boston efter att verkligen ALLA pratar gott om den staden! :) Tror det blir prima och jag är grymt förväntansfull inför mitt kommande äventyr i USA. Jag åker den 16e juni, vilket förmodligen innebär att jag bör infinna mig i Boston vid 20e någonting! Vore supertacksam för lite guidning av ngn som känner till området och vet allt man bör veta, vi får hålla kontakten! :)

2008-03-23 @ 20:43:09
URL: http://missjannica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback