Körlektion

Som många redan vet så kämpar jag med att ta mitt amerikanska körkort här i MA. Men det ska tydligen vara nå så förbannat svårt för mig, som om de vägrar ge mig ett. Och alla andra säger att det är busenkelt, så nu jäklar är de snart min tur.

Idag kl 9 på morgonen blev jag upphämtad av en trafikskola och skulle ha min första körlektion i detta land. Såklart var jag nervös då jag redan har ett körkort, och vill att allt ska gå hur bra som helst. Jag ville kliva ut ur bilen med ett leende på läppar.

Till min lättnad klev jag ut ur bilen med ett leende på läpparna, och en röst som säger att nu jäklar är det dags för körkort. En timmes körlektion med en äldre karl som var jättetrevlig. Han klagade inte alls på min körning, eller rättade mig någonstans. Han lärde mig småknep på hur man parkerar så nära trottoarkanten som möjligt, och hur man måste gå på känsla när man fickparkerar. Jag svarade rätt på alla frågor, och visa honom hur duktig jag var.

Nu är jag glad igen, och har självförtroende att ta det där körkortet, för jag vet att jag kan allt man ska kunna. När vi var klara sa han att jag körde jättebra, så nu kan jag slappna av igen.

image312

Kommentarer
Postat av: Momagognonusos

you go girl =) häärligt :D

2008-03-19 @ 10:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback