Lyx?

"Wait until you see her car!"
Den repliken börjar bli lite uttjatat nu. Min första månad här fick jag frågan hur det var att köra bilen, och först förstod jag ingenting för de var ju bara en bil, men den slog det mig att den har en jobbig stämpel i detta land.

Förutom Volvon, som jag för mesta delen kör barnen i, så kör jag en BMW 740 på fritiden. Det är ingen snygg eller speciell BWM, det är bara en helt vanlig tråkig BMW. Det bästa med den är att den har rattvärme och är manuell, men annars vet jag inte om jag älskar den så otroligt mycket.

Ikväll fick jag höra det igen, det där wow'et från någon som ser vilken bil jag kör, men jag kan ännu inte förstå vad det är för speciellt med den. Hur fungerar det i Sverige egentligen? Är det en sådan stor grej att köra BMW? Visst, om det hade varit en snygg, lyxig bil hade jag blivit lite stolt över att köra bilen, men det är bara en helt vanligt silvrig bil som råkar vara en BMW.
Är BMW en snobb-bil?

image312

Kommentarer
Postat av: Daniel

Japp mer eller mindre
en beg 740 kostar dubbelt mot en V70.. om inte mer..
nu snackar vi 350 tusen för en gammal 04a;)
som de flesta vanliga svennebilarna kostar nya..
sett en beg 07 kosta en halv miljon..

Fast är väll inget fel att köra en lite häftigare bil?:)

2008-03-22 @ 09:14:56
Postat av: Pernilla

Det var fasen vad en helt vanlig bil skulle kosta :P Nu får du glida lite extra haha ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback