Skratta eller gråta?

Jag borde ha hållt mina fingrar i styr igår när jag skrev om att jag skulle ha min uppkörning idag för de amerikanska körkortet. För nu måste jag antagligen berätta för alla hur det gick...

Efter att ha väntat i en timme på att de var min tur att köra upp med gubben, satte han sig i bilen. Han kollade igenom alla papper jag hade med mig, skrev på sina papper, kontrollerade så att alla lampor fungerade korrekt och testade om jag kunde de amerikanska handsignalerna. Sen backade jag ut ur parkeringen och började mitt körprov. Kör ut på vägen, och skulle sedan göra en vänstersväng i ett trafikljus. Eftersom att de kom mötande trafik så fick jag lov att vänta lite tills alla bilar passerat och när jag ser att de kommer en lucka och gör mig redo att köra, så slår det om till gult. Eftersom att jag redan kört över stopplinjen så tog jag det som att jag var inne i korsningen så såklart kör jag, då de precis blir gult. Vad händer tror ni?! Jag fick köra in på sidan av vägen på en gång efter korsningen, och jag blev kuggad. Sen hoppar han ut ur bilen och går de 500 meterna tillbaka till parkering till de andra som väntade på sin uppkörning.

Han ville alltså att jag skulle stanna där när det blev gult, och inte svänga. Jag ansåg att jag redan var i korsningen, men han tyckte inte att jag var så långt ifrån linjen att jag hade behövt svägna tydligen. Jag anser fortfarande att jag gjorde rätt, för hade jag inte kört så hade han kanske kuggat mig för att jag står ute i korsningen med bilen.

Så det är alltså andra gången jag kuggat i USA. Förstå gången hann jag inte ens köra iväg innan jag blev kuggad. Och denna gång fick jag köra några meter tills jag blev kuggad. Folk säger att det är skitlätt att ta körkort i USA, men det är fan omöjligt för mig. Jag kuggar på skitsaker... Jag har kört bil i detta land i över 9 månader och kör 100 gånger bättre nu än vad jag gjorde hemma i Sverige, men de verkar som att någon inte vill att jag ska ta mitt körkort.

Det finns inga ord som beskriver hur arg och besviken jag är just nu, och jag anser fortfarande att inte gjorde något fel i den situationen. Kan erkänna att jag fick lov att gråta för att släppa ut allt idag, för jag vet att jag kan köra bil mycket bättre än andra som lyckas ta sitt körkort, men det vill inte gå för mig för det....

image299


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vilken skitgubbe! Så gör ju ALLA amerikaner! Speciellt i Massachusetts! Fy...

Det där var bara fel gubbe att köra upp för. Snacka om maximal otur, usch! Men det är bara på det igen :)

Pusssss

Postat av: Ingrid

Det verkar vara väldigt olika det där med "uppkörningsgubbar". Jag tog själv körkort i New York och det gick väldigt smidigt, enda pâpekandet jag fick var att jag körde för sakta.

2008-03-05 @ 02:40:30
Postat av: Daniel

Handlar ju mycket om tur också.. tänk om en lucka hade kommit innan det blev gult? då hade du kanske fått kortet :)

2008-03-05 @ 08:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback