Sluta städa?

Varje dag plockar jag rent efter frukosten (som skett när jag inte ens jobbar), jag gör rent efter alla andra i köket, och plockar in i diskmaskinen, jag plockar av bordet efter lunchen och torkar av bordet minst en gång per dag (jag verkar vara den enda som torkar av bordet i detta hus). Jag plockar ur en diskmaskinen om de så behövs och försöker att hålla köket så fint det går, vilket nästan är omöjlig då jag verkar vara den enda som bryr mig.

Idag efter middagen började min värdpappa nästan klaga över att inge disk görs under dagen och att han alltid få stå kl 10 på kvällen med disk. Jag visste inte vad jag skulle säga då han inte vet hur mycket jag gör under dagarna för att han inte är hemma. Ska jag sluta plocka in och ut ur diskmaskinen, och städa upp i köket? Han kanske märker då att jag faktiskt kämpar för fullt för att köket ska se fint ut, för min värdmamma gör ingenting längre.

Ska jag sluta försöka städa upp efter alla och hålla de hyffsat fint? Då kanske de märker att jag verkligen kämpar med att hålla detta stökiga hus fint. För det är ingen annan som städar i detta hus. Jag ska visserligen inte behöva städa upp och göra disk och allt, men jag har valt att göra de då jag inte kan leva i ett hus som är så stökigt som detta. Men nu ger jag snart upp då de bara klagar i alla fall, och inte ser att huset hade sett 100 ggr värre ut om jag inte hjälper till.

image299



Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jadu Kristin...jag vet inte om du borde tala om för dem hur mycket du städar för jag tror nog inte att de kommer märka av det så mycket om du inte gör det...men man vet aldrig. Du kanske ska prova på att låta bli ett tag och stå ut med stöket för att se vad som händer?

Förresten...har du ätit pannkakssmet? Är inte det äckligt? :P

Postat av: Peter

Dom har vant sig vid att det alltid ser snyggt ut pga att du förmodligen från första början städade som fan för att visa dig från din bästa sida. Inget onormalt i det. Men ända sättet att lösa detta på är att ta ett ordentligt snack med dom.

2008-03-07 @ 13:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback