Cancelled

Ni trodde sakert att mitt nasta inlagg skulle vara fran Sverige va!? Men sa ar det inte. Igar kvall efter att ha vantat och vantat pa boarding kom den daliga nyheten - the flight is cancelled. Fel pa planet och vi fick hora att nasta flyg skulle ga 24 timmar senare, dvs pa lordag kvall istallet for fredag kvall som var meningen. Dar star man, redo att aka till Sverige och traffa alla, redo for semester och far hora att man maste vanta 24 timmar pa nasta flyg, och att jag skulle forlora ett dygn i Sverige.

Jag forsokte ringa min vardfamilj men ingen svarade da de lag och sov, sa jag bestamde mig snabbt for att stanna pa flygplatsen med alla andra som ska med flyget. Har inatt sovit pa Hilton hotell har pa flygplatsen aven fast jag bor ca 20 minuter bort. Min vardfamilj svarade antligen och var beredda pa att komma och hamta mig, men jag tackade nej. Nu undrar ni sakert vilken idiot som stannar pa en flygplats i ett dygn istallet for att aka hem och sova i sin egna sang. Anledningen ar att jag ville inte ga igenom allt igen. Jag ville inte halla pa med alla mina vaskor igen, och framfor allt, jag ville inte saga hej da till familjen igen. Jag har redan gjort det en gang, och de kandes.

Jag och min nya amerikanska van som jag traffade pa flygplatsen har just atit lunch och jag hittade precis en dator med gratis internet. Vi har fatt middag, frukost och lunch gratis, plus hotellrum (dubblerum, sa mina vaskor hade lyxen att fa sova pa en egen skon sang inatt) sa vem tackar nej till natt som ar gratis. Forresten ar min nye amerikanska van en kvinna runt 50 ar, som jag  nu snart spenderat ett dygn med, mycket intressant.

Jag kanner nu att jag antligen ar redo att aka hem, vilket jag inte riktigt kande igarkvall. Men de kommer nog ett inlagg om de lite senare. Om 3 timmar ska vi checka in, igen, och ga igenom security, igen. Men kl 9 ikvall (amerikansk tid) sa ska planet lyfta.

Det ar mitt aventyr i korthet, och nasta gang ni hor nagot fran mig kan jag garantera att jag ar i Sverige. Nu ska jag lagga ga tillbaka till mitt hotellrum och lasa min bok. Syns snart!

None

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ja ojojoj så det kan gå...



Hälsa Sverige att snart kommer jag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback