I brist på annat...

Idag satt jag i bilen utanför Starbucks med min chai tea latte, i brist på annat att göra. Jag fick lov att lämna huset och mitt rum för en stund. När jag satt där insåg jag hur jag känner pressen att varje lediga minut göra något. Att jag inte kan sitta och titta på en film eller bara vara hemma, utan att jag måste ut och göra något. Så skulle jag aldrig känna hemma utan jag skulle tycka att det var skönt att bara få bara. Det är som att min värdfamilj tycker att det är deprimerande att jag bara är hemma och inte gör något. Vissa dagar kan jag sticka till Target eller till ett köpcenter (eller vart som helst) bara för att ha någonstans att ta vägen, och verka upptagen även fast jag inte behöver göra något ärende.

Hemma i Sverige skulle jag inget hellre än att sitta framför tvn med min mamma och glo, och fixa mina naglar, och bara vara. Men här är man tragisk om man bara vill vara...

Är det någon annan au pair som känner samma press som jag? Som känner att man inte får vara hemma när man är ledig, utan måste alltid ha något att göra och folk att träffa?

None

Kommentarer
Postat av: Julia - au pair i Apollo Beach, FL

Word. Hoppas dock att det blir bättre efter rematch.

Postat av: Malin

Jag ser nästan lite framemot softa helger i vinter.. man får se positivt. Man kan ju inte göra så mkt utan bil, insnöad eller inte. Men vi får se till o softa o se lite film, garva i soffan, bowla och dricka Chai Tea Latte =) Att strosa omkring i Boston ska bli mysigt oxå. KRAM

2008-09-22 @ 06:06:51
URL: http://fletcherroad.blogg.se/
Postat av: Malin

N.Y. före jul?

2008-09-22 @ 06:11:18
URL: http://fletcherroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback