Jag är en idiot

Kom nyss hem från akuten. Min granne "tvingade" mig dit för att kolla upp min urinvägsinfektion. Jag hade tänkt att den bara skulle försvinna, och eftersom att de inte gör ont att kissa så trodde jag att de var lugnt. Men vi åkte dit hur som helst, för att vara säkra på att jag inte tog död på mig själv.
Efter ca 2.5 timma är jag hemma igen, med två recept i handen och diagnosen allvarlig urinvägsinfektion. Tydligen hade de vandrat upp till njurarna, som i sin tur hade gett mig de hemska kramperna jag hade förra helgen, och fortfarande kan känna av lite.

Men ni kan vara lugna, jag fick lite tabletter på sjukhuset, och imorgon ska jag åka till apoteket och hämta ut resten. Jag är rädd dock att de kommer gå på över 500 kr, men jag måste ju bli frisk... Så nu ska jag knapra antibiotika i 7 dagar, och någon annan tablett i 2 dagar. Så snart är jag normal igen.

Ett tips till alla au pairer:
Jag vet att amerikanska sjukvården är förvirrande och nästan hemsk, och att man inte vet om ens försäkring täcker besöken och allt sådant. Man vet inte vart man ska vända sig om man behöver hjälp då de finns alldeles för många privata läkare i ens staden. Men gör aldrig som jag och skit i det bara för att de är så krångligt och dyrt för de är det inte värt.

None

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback