Svar på tal

Jag har fått två kommentarer på inlägget om artikeln. Och jag tänkte att de var dags att svara på dem.

Mina svenska R är alldeles perfekta och du frågar mig. Jag tycker att jag fortfarande pratar flytande svenska och kommer aldrig tappa mitt modersmål. Jag måste ha sagt något roligt under intervjun så fick mina R att låta "amerikaniserade".

För de som inte vet så jättemycket om min tid i USA, så kan jag berätta att jag lämnade Sverige den 21 maj 2007, och flyttade till förorten Wakefield 20 minuter norr om Boston. Jag åkte med förmedligen Au Pair in America (eller Skandinaviska institutet som de heter här i Sverige), och tycker personligen att de är den bästa au pair förmedlingen. I februari 2008 skrev jag på alla papper angående förlängning med samma familj, mina tre pojkar, och fick mitt nya slutdatum den 20 februari. Jag trivdes helt underbart bra och hade en fantastisk tid, men tyvärr sprang månaderna iväg och det var dags att åka hem. Mellan den 21 februari och 19 mars levde jag som turist och njöt av tiden jag hade kvar. Den 20 mars landade jag i Sverige, och jag visste att de var slut, det bästa jag någonsin gjort - varit au pair i USA.

Nu är mina planer att börja plugga. Jag skulle jättegärna vilja åka tillbaka till Boston och plugga, men det är alldeles för mycket dyrt. Så min nya plan nu är att plugga här i Sverige (och slippa ett mega studielån) och sen göra allt jag kan för att få ett green card och kunna flytta tillbaka. Du som kommenterade och bor i Boston sedan 10+ år tillbaka, jag blev enormt nyfiken på ditt liv. Kommentera gärna igen och glöm inte din email. Hehe

None


Kommentarer
Postat av: Lina

Jag har lusläst din blogg from the very begining och är mkt imponerad av dig! Stavas beginning med ett eller två N btw?

2009-04-06 @ 10:57:15
Postat av: Sarah

Hihi, svar på tal - i dubbel bemärkelse!

2009-04-08 @ 18:55:48
Postat av: Sarah

Hihi, svar på tal - i dubbel bemärkelse!

2009-04-08 @ 18:56:02
Postat av: Malin

saknar dig sötnöt!

Postat av: Anonym

Hejsan!

Jag funderar på att åka iväg som Au Pair till USA och skulle vilja ha lite "information" från dig som har varit det, om du nu har lust att ge mig någon dvs ;p

MVH Josephine

2009-04-15 @ 22:00:30
Postat av: Anonym

Var är du Kicki? miss your inlägg

2009-04-16 @ 22:30:09
Postat av: Johanna

Var i USA var du? Har du något ställe du kan rekommendera/inte rekommendera att bo på? Ska också iväg med skandinaviska institutet i oktober :)

2009-04-21 @ 15:27:40
URL: http://johannabischoff.blogg.se/
Postat av: CASSI DA QUEEN

gud vad intressant dt är att läsa om hur du hade dt i usa! har läst igenom nästan alla dina inlägg :D en fråga bara, vad är ett greencard? =)



jag uppskattar verkligen att du berättar så mkt som möjligt om landet, hur dt är där och så! dt gör dt liteb enklare för mig, eftersom jag ska flytta dit när jag är nitton, funderar på att jobba som au pair i ett år när jag är arton dock =)

2009-06-30 @ 17:44:25
URL: http://casses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback